شهردار یزد مهمترین فعالیت شهرداری در ایام کرونا را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  جمال الدین عزیزی شهردار یزد در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اقدامات اولیه شهرداری یزد  در آغاز همه گیری کرونا ویروس، گفت: شهرداری کار خود را با آموزش عمومی در قالب تبلیغات شهری آغاز کرد و با خرید تجهیزات تشخیص بیماری در موج اول به نقش خود عمل کرد.

او با بیان تغییر رویکرد کلی نسبت به کرونا، افزود: برخی فعالیت‌های شهرداری مختص به دو موج قبلی بود همچون ضد عفونی معابر و برخی فعالیت‌ها  از قبیل؛ نصب بیلبورد، دفع زباله‌های عفونی با شرایط خاص و ممنوعیت تردد در سطوح مختلف از ابتدا تاکنون ادامه دارد.

شهردار یزد ادامه داد: به منظور کاهش مراجعه حضوری ارباب رجوع برخی فعالیت‌های مرتبط با شهرداری مثل صدور پروانه ساخت به شکل غیر حضوری و از طریق سامانه‌های اینترنتی امکان پذیر شد.

او افزود: اکنون سامانه‌های سهیم، شهر من و شهروند سپاری قابل دسترسی برای شهروندان یزدی است.

عزیزی در پاسخ به سهم شهرداری در میزان شدت موج سوم کرونا، گفت: شهرداری واحدی اجرایی است نه سیاستگذار از این رو تنها مجری تصمیمات ستاد استانی کرونا است .

او اولویت فعالیت‌های شهرداری در دوران کرونا را مسائل مربوط به زیرساخت‌ها دانست و گفت: نوسازی حمل و نقل عمومی با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان که از طریق اوراق مشارکت تامین شد در دستور کار قرار گرفت و ساخت شهرک‌های صنفی مزاحم شهری به همین منظور کلید خورد که امید است تا پایان سال به بهره برداری برسد.

شهردار یزد مهمترین فعالیت شهرداری در موج سوم کرونا را اجرای طرح محله محوری در ۱۲۶ محله یزد عنوان کرد و افزود: ۹ حوزه پایگاه بسیج در مناطق ۵ گانه شهر یزد تحت عنوان کانون سلامت اقدامات لازم برای کاهش ابتلا و اهتمام به امور مبتلایان را دنبال می‌کنند.

او گفت: اطلاعات و جمع آوری داده‌های مورد نیاز برای اقدامات شهری از طریق واحد فاوا شهرداری انجام می‌شود که نقش موثر، اما کمتر دیده شده‌ای در مجموعه اقدامات شهری در مهار کرونا داشته است.

شهردار یزد گفت: حدود ۸۰ نفر از کارمندان شهرداری به کرونا مبتلا شدند و تا کنون گزارشی از ابتلای پاکبانان به کرونا نرسیده است.

عزیزی در پایان نتیجه محدودیت‌های اعمال شده را ملموس ندانست و اذعان داشت برای حصول نتیجه‌ای معنادار و خوب راه زیادی در پیش است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار