وزیر میراث فرهنگی گفت: انواع مختلف صنایع دستی به ارزش ۶۰۰ میلیون دلار به شکل چمدانی به کشور‌های مختلف صادر شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، مونسان در دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه انواع مختلف صنایع دستی به ارزش ۶۰۰ میلیون دلار به شکل چمدانی به کشور‌های مختلف صادر شده است، گفت: همچنین روستا‌های زیادی برندسازی شده و شغل‌های زیادی هم در این زمینه ایجاد شده است.

مونسان افزود: با توجه به بودجه اندک به حفظ بنا‌های تاریخی توجه شده است و در حال مرمت این اماکن هستیم.

او با بیان اینکه در حال پیگیری ثبت‌های جهانی نیز هستیم افزود:میراث‌فرهنگی هویت ملی را در بر می‌گیرد به طوری که در طرح‌های مهم به نماد‌های اسلامی توجه شده است.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: با اضافه شدن به تعداد هتل‌ها، ایجاد تنوع در گردشگری حلال وافزایش بوم گردی‌ها باعث مهاجرت معکوس شده است.

مونسان افزود: وزارت میراث فرهنگی ویژگی‌های خاصی دارد چراکه در آن فرهنگ و اقتصاد با هم نقش دارند.

او اضافه کرد: در صنعت گردشگری می‌توان با هزینه‌های اندک شغل ایجاد کرد.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: برای سرمایه گذاری در صنعت گردشگری از محل صندوق توسعه ملی تسهیلات پرداخت می‌شود.

مونسان افزود: در استان قزوین هجده هتل در حال ساخت است.

نماینده، ولی فقیه در استان هم در این دیدار گفت: قزوین با سه شاخص اقتصادی، فرهنگی و کشاورزی شناخته می‌شود که باید میراث فرهنگی آن مورد توجه قرار بگیرد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: عرفان و معنویت روح بنا‌های فیزیکی استان به حساب می‌آیند.

او با بیان اینکه گردشگری بستر ویژه‌ای برای تعامل ملل است، اضافه کرد: اگر مردم از اقصی نقاط جهان به استان بیایند که تمدن مارا ببینند می‌توان ارتباط بهتری با آن‌ها برقرار کرد.

امام جمعه قزوین گفت: هویت ملی نمی‌گذارد ما در مقابل ابداع‌های جوامع غربی کم بیاریم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: نباید اجازه داد گذشته به فراموشی سپرده شود.

امام جمعه قزوین ضمن قدردانی از مرمت مسجد جامع گفت: پارکینگ مسجدالنبی مشکل دارد و باید این موضوع حل شود.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: حیاط شترخان مجموعه سعدالسلطنه هم دارای مشکلاتی است که باید به این موضوع هم توجه شود.

او در ادامه بر توسعه مسجد صالحیه تاکید کرد و گفت: طرح خیابان شهید انصاری هم نیمه کاره مانده و مردم این منطقه را گرفتار کرده است که باید این مشکل را حل کرد.

امام جمعه قزوین ضمن قدردانی از مرمت مسجد جامع گفت: پارکینگ مسجدالنبی مشکل دارد و باید این موضوع حل شود.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: حیاط شترخان مجموعه سعدالسلطنه هم دارای مشکلاتی است که باید به این موضوع هم توجه شود.

او در ادامه بر توسعه مسجد صالحیه تاکید کرد و گفت: طرح خیابان شهید انصاری هم نیمه کاره مانده و مردم را گرفتار کرده است که باید این مشکل را حل کرد.

امام جمعه قزوین، در ادامه به ناموزون بودن کف مسجدالنبی، احتمال ریزش گنبد مدرسه سردارین، ناسازگاری معماری محوطه شیخ الاسلام و تعیین تکلیف نشدن وضعیت اهالی امامزاده حسین (ع) را از دیگر مشکلات حوزه گردشگری استان اشاره کرد.

استاندار قزوین هم در این دیدار گفت: استان تاریخی قزوین ظرفیت‌های بی شماری دارد که مغفول مانده و اقتصادی نشده است.

جمالی پور با اشاره وضعیت نامناسب اقتصادی افزود: برای توسعه گردشگری استان باید از ظرفیت مردمی استفاده کرد.

او اضافه کرد: استان قزوین می‌تواند مقصد گردشگری خوبی برای تهرانی‌ها باشد.

فاطمه محمد بیگی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی هم در این دیدار گفت: یکی از راه‌های اشتغالزایی حمایت از بازسازی مکان‌های کهن و حفظ بنا‌های تاریخی است.

محمد بیگی افزود: بازسازی بافت اطراف حرم و سایر آثار تاریخی استان از جمله آبگرم قلعه، سمیران، روستای اندج، مسجد جامع، دولت خانه صفوی و ایجاد باغ موزه شهید لشگری در ضیا آباد باید مورد توجه قرار بگیرد.

خزائلی مدیر کل میراث فرهنگی استان هم در این دیدار گفت: سنبل‌های معماری شهری در استان قزوین جمع شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.