رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سنقروکلیایی، سراب گلویج را یکی از جاذبه‌های طبیعی گردشگری مهم شهرستان سنقروکلیایی دانست .

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، داریوش فرمانی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سنقروکلیایی ، سراب گلویج را یکی از جاذبه‌های طبیعی گردشگری مهم شهرستان سنقروکلیایی دانست و گفت : همجواری این سراب زیبا با روستای گردشگری گلویج و تپه‌ای باستانی که متعلق به دوره اشکانیان است، باعث شده تا اهمیت آن دوچندان شود.

او گفت : از آنجایی که سراب گلویج درنزدیکی و مشرف به سد جامیشان است، دارای منظره‌ای بسیار چشمنواز نیز هست که داشتن این ویژگی‌ها تا پیش از شیوع کرونا گردشگران زیادی را به سمت این جاذبه طبیعی می‌کشاند.

رئیس میراث فرهنگی سنقروکلیایی با بیان اینکه مجموعه گردشگری ثبت ملی شده گلویج شامل روستا، تپه تاریخی و سراب قدیمی این قابلیت را دارند که هرساله میزبان تور‌های اکوتوریسم باشند، افزود: از آنجایی که روستای گلویج یکی از ۷۰ روستای هدف گردشگری برای کرمانشاه ۲۰۲۰ است، برای همین در ایام کرونا که حوزه گردشگری تا حدودی تعطیل شده، درحال تکمیل زیرساخت‌های آن هستیم تا برای جذب گردشگر در پساکرونا آماده شود.

او افزود: هرچند از حدود هشت سال پیش تکمیل زیرساخت‌های گردشگری این سراب زیبا آغاز شده، اما طی یکی دوسال گذشته این روند شتاب گرفته و اعتبارات بیشتری به آن اختصاص یافته است.

فرمانی ادامه داد: طی سال‌های گذشته حدود پنج میلیارد ریال برای ایجاد زیرساخت‌هایی همچون پارکینگ، سنگ فرش، سکوبندی، سرویس بهداشتی و ... در این سراب صرف شده و امسال هم حدود دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای تکمیل این زیرساخت‌ها اختصاص یافته است.

او گفت: با این اعتبار در نظر داریم کار ساماندهی و محوطه سازی، تکمیل ۱۹ آلاچیق و درختکاری مجموعه را اجرا کنیم.

رئیس میراث فرهنگی سنقروکلیایی گفت: با آماده کردن زیرساخت‌های گردشگری گلویج قطعا در آینده میزبان گردشگران بیشتری در این مجموعه گردشگری خواهیم بود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.