معاون توسعه و برنامه‌ریزی فرمانداری سبزوار گفت: یک معین اقتصادی به منظور توانمندسازی بانوان و با رویکرد توسعه مشاغل خانگی برای این قشر از جامعه در سبزوار فعال شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسین فیض‌آبادی معاون توسعه و برنامه‌ریزی فرمانداری سبزوار با اشاره به فعال شده یک معین اقتصادی به منظور توانمندسازی بانوان گفت: این معین اقتصادی با عنوان "کانون توسعه فرهنگی گلچین سبزوار" در حوزه اشتغال و توسعه مشاغل خانگی، صنایع دستی، پوشاک، مشاغل خرد کشاورزی و پرورش قارچ فعالیت می‌کند.

او افزود: به این منظور صندوق‌های خرد اشتغال زنان ایجاد شده که پس از مشارکت و سرمایه گذاری اندک اعضا، تسهیلات کم بهره بانکی بر مبنای طرح و مهارت بانوان پرداخت می‌شود.

معاون توسعه و برنامه‌ریزی فرمانداری سبزوار ادامه داد: معین‌های اقتصادی این شهرستان در اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی تاکنون ۸۵۰ فرصت شغلی در رشته‌های تولید تابلو فرش، فرش دستباف، کشاورزی و گیاهان دارویی ایجاد کرده‌اند.

فیض آبادی بیان کرد: این فرصت‌های شغلی را پنج معین اقتصادی شامل شرکت‌های تعاون روستایی مهرنشانی، مزرعه مروارید، تعاونی عشایری، اتحادیه تعاون روستایی و بانک صنعت و معدن ایجاد کرده اند.
 
انتهای پیام//م.ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.