مدیر روابط عمومی صدا و سیمای مرکز زنجان از تدارک ویژه برنامه‌های صداوسیما در بزرگداشت حماسه ۹ دی ماه و ۱۳ و شانزدهم دی مصادف با شهادت و تشییع ۷ میلیون نفری شهید حاج قاسم سلیمانی و ۱۸ دی سالروز حمله موشکی به پایگاه آمریکایی عین الاسد خبر داد.

موسوی مدیر روابط عمومی صدا وسیمای مرکز زنجان در گفتگو باخبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،گفت: بااشاره به فرارسیدن نهم دی ماه گفت: معاونت سیما در قالب مستند گزارشی "بصیرت حماسه سیگ در ۲ قسمت ۴۰ دقیقه ای، ابعاد مختلف حضور عاشورایی مردم حماسه ساز و ولایتمدار ایران اسلامی در راهپیمایی ۹ دی ماه را بررسی خواهد کرد.  این برنامه پس از خبر ساعت ۲۰ روز‌های هشتم و نهم دی ماه از شبکه اشراق پخش می‌شود.

او افزود: پخش سیما هم با اختصاص ۲ فیلم سینمایی، کلیپ و سرود، بیانات رهبری و مستند‌های تامینی به استقبال یوم الله نهم دی می‌رود.

موسوی گفت: همزمان با اولین سالگرد شهادت مظلومانه سپهبد حاج قاسم سلیمانی شبکه اشراق با پخش مستند "سردار دلها"، که مجموعه گفتگو و مصاحبه با همرزمان و نزدیکان سردار سلیمانی است، ابعاد شخصیتی این شهید بزرگوار از جمله روحیه جهادی، استکبارستیزی، ایثار و شهادت و ولایتمداری ایشان را مورد بررسی قرار خواهد داد.

او ادامه داد: "خط شکن" عنوان دیگر مستند گزارشی است که به بررسی ابعاد نظامی و روش فرماندهی حاج قاسم سلیمانی در مواجهه با دشمنان حریم ولایت و امامت در سرحدات اسلامی بویژه سوریه و عراق می‌پردازد.

مدیر روابط عمومی صداو سیمای مرکز زنجان گفت: سایر برنامه‌های روتین و تولیدی در کنار برنامه ریزی پخش شبکه اشراق از ابتدای دی ماه تا روز شهادت حاج قاسم و یاران شهیدش به فراخور موضوع و نوع برنامه به این مناسبت خواهند پرداخت که از جمله می توان به مستند‌های عکس یادگاری، روز وصل، روایت احمد، سردار وحدت، سرود سرو و ژنرال اشاره کرد.

موسوی افزود: معاونت صدای مرکز زنجان به منظور گرامیداشت مناسبت‌های یادشده ویژه برنامه‌هایی را آماده پخش کرده است.

او ادامه داد: "بصیرت نغمه سی" عنوان برنامه ترکیبی است که به مناسبت حماسه نهم دیماه ۱۳۸۸ بمدت شصت دقیقه با حضور صاحب نظران و تشکل‌های دانشجویی، ابعاد مختلف این حماسه تاریخی را مورد بررسی قرار می‌دهد، از دیگر آیتم‌های این برنامه می‌توان به گزارش مردمی؛ گزیده بیانات رهبری و سرود اشاره کرد.
بصیرت نغمه سی به تهیه کنندگی سیده زهرا موسوی و گویندگی فیاض حاجیلو، از ساعت ۹ صبح روز سه شنبه نهم دی ماه به مدت یک ساعت میهمان شنوندگان خواهد بود.

موسوی گفت:"سردار دلها" عنوان برنامه‌ای است که به مناسبت اولین سالگرد شهادت"سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی" و همرزمان شهیدش از صدای مرکز زنجان پخش خواهد شد، این ویژه برنامه به تبیین زندگی مبارزاتی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابعاد شخصیتی  او می‌پردازد.
 
او در ادامه افزود: سردار دل‌ها از ساعت ۹ صبح روز شنبه ۱۳ دیماه بمدت یکساعت همراه با عاشقان آن شهید به عرش سفر کرده خواهد بود.

موسوی بابیان اینکه "ژنرال پیروز" عنوان مستندی ۱۰ دقیقه‌ای درباره شخصیت کم نظیر نظامی و سیاسی شهید سلیمانی می‌باشد، گفت: این مستند به تهیه کنندگی ابراهیم خداد تختی و گویندگی فرید خطیبی نژاد در روز‌های منتهی به شهادت سردار سلیمانی بصورت میان برنامه‌ای پخش خواهد شد.

مدیر روابط عمومی صدا وسیمای مرکز زنجان افزود: "من سرباز قاسم سلیمانی" نیز عنوان دیگر مستند کوتاهی در خصوص سجایای اخلاقی و زندگینامه حاج قاسم سلیمانی است که در تایم ۱۰ دقیقه‌ای به تهیه کنندگی سیده زهرا موسوی و گویندگی فیاض حاجیلو آماده شده و در ایام شهادت آن شهید عزیز به صورت میان برنامه‌ای بر روی آنتن خواهد رفت.

او ادامه داد: پخش صدا هم با آیتم‌هایی مانند سی شب با سردار، مستند تامینی، کلام رهبری و آنونس یادواره شهید سلیمانی همراه شنوندگان خواهد بود.

موسوی گفت: معاونت اطلاعات و اخبار مرکز هم با تولید ۱۰ گزارش خبری و رویدادی و پخش در محدوده زمانی ۹ تا ۱۹ دی ماه به استقبال این مناسبت‌ها خواهد رفت.

او افزود: گزارش خیابان انقلاب، گزارش تولیدی میدان بصیرت، مستند ۴۰ دقیقه‌ای فرزندان حمزه (سردارمحمد اوصانلو و ارجمندفر) و گزارش تولیدی از فرماندهان ارشد زنجانی شمالغرب از دیگر برنامه‌های معاونت خبر در این ایام است.

موسوی در ادامه گفت: معاونت فضای مجازی مرکز هم باتولید قطعات کوتاه ۳ دقیقه‌ای با موضوع بصیرت، راه اندازی فراخوان ایده ها، پیشنهادات و ابتکارات مردمی پیرامون یوم الله نهم دی، نامگذاری فاصله بین ۹ دی تا ۲۲ بهمن به عنوان «چله انقلاب» و استفاده از این ظرفیت، تولید مستند آرشیوی کوتاه در خصوص رخداد ۸ دی در زنجان (یک روز قبل از ۹ دی)، مستند کوتاه درباره تحلیل قیام الهی سیاسی مردم در بیعت با، ولی زمان، تولید اینفوگرافیک راجع به کلیدواژه‌ها و سخنان رهبر فرزانه انقلاب پیرامون ۹ دی، تولید پوستر با تاکید بر مردمی بودن، فراجناحی بودن و انعکاس جهانی برجسته حماسه ۹ دی، بارگذاری تمام فایل‌های مرتبط با ۹ دی و سردار سلیمانی در بستر‌های انتشار فضای مجازی مرکز، ایجاد صفحه ویژه "چله انقلاب" و بارگذاری تولیدات از ۹ دی تا ۲۲ بهمن با محوریت سردار سلیمانی و ۹ دی همراه مخاطبان فضای مجازی خواهد بود.
 
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.