مدیر مرکز بهداشت مهاباد گفت: در پنج روز گذشته ۲۷ شهروند مهابادی مورد حمله سگ‌های ولگرد واقع شدند.

قاسم امینی مدیر مرکز بهداشت مهاباد با اشاره به حادتر شدن روزافزون معضل سگ‌های ولگرد در این شهرستان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: در طول پنج روز گذشته ۲۷ شهروند دچار حیوان گزیدگی شدند.

امینی افزود: برای تمامی ۲۷ مورد گازگرفتگی واکسن ضد هاری در مراکز درمانی تجویز و تزریق شده است.

این مقام مسئول اذعان کرد: شهروندان در مواجه با حیوانات ناقل بیماری‌ها و سگ‌های بلاصاحب، بلافاصله به منظور دریافت خدمات بهداشتی و اقدامات پیشگیری از بیماری هاری در وقت اداری باواحد پیشگیری از بیماری هاری از طریق شماره تلفن ۰۴۴۴۲۲۴۰۲۰۲ و در ساعات غیر اداری و ایام تعطیل با آنکال واحد پیشگیری از بیماری هاری مرکز بهداشت با شماره همراه ۰۹۱۴۱۶۸۲۷۵۷ (آقای عباس طاهر) تماس بگیرند.

با افزایش تعداد سگ‌های بلاصاحب در سطح شهرستان مهاباد، آمار گازگرفتگی طی ماه اخیر به طور قابل ملاحظه‌ای بالا رفته و گزارش‌های متعددی از طرف شهروندان مبنی بر افزایش حضور آزاردهنده این حیوانات در گله‌های چندتایی در مناطق حاشیه شهر گزارش شده است.

اگر اقدامی جدی و اصولی برای جمع‌آوری و کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد انجام نشود، هر روز پیشگیری و مقابله با حیوان‌گزیدگی و کنترل بیماری هاری مشکل‌تر خواهد شد.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.