مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه از ثبت درخواست بیش از ۶۲ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در استان کرمانشاه در ۹ ماهه اول امسال خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، امیرحمزه حیدریان مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه با بیان اینکه از ابتدای امسال ۲۱۳۸ درخواست سرمایه‌گذاری در استان کرمانشاه به ثبت رسیده، گفت : مجموع اعتبارات این سرمایه‌گذاری‌ها ۶۲ هزار و ۵۱۳ میلیارد ریال و اشتغالزایی آن‌ها ۲۶ هزار و ۸۲۵ نفر است.

او از سهم ۵۰ درصدی حوزه صنعت، معدن و تجارت در تعداد درخواست‌های ثبت شده خبر داد و گفت : سهم بخش کشاورزی ۳۹ درصد و مابقی درخواست‌ها نیز مربوط به حوزه خدمات و زیرساخت است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه با بیان اینکه ۶۴ درصد (۱۳۵۹ مورد) از درخواست‌های سرمایه‌گذاری در ۹ ماهه امسال با سرمایه‌گذاری ۴۶ هزار و ۹۴۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۲۰ هزار و ۴۲۶ نفر مجوز گرفته است، افزود: ۲۵ درصد درخواست‌ها بنا به دلایل مختلف رد شده و یازده درصد نیز در مرحله صدور مجوز است.

حیدریان اشاره‌ای هم به وضعیت سرمایه‌گذاری خارجی در استان داشت و افزود: پارسال اقدامات چند پروژه سرمایه‌گذاری خارجی در استان آغاز شد که یکی از آن‌ها پروژه فروآلیاژ اسلام آبادغرب با سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیون یورو و اشتغالزایی نزدیک به ۲۰۰ نفر بود که قول داده شده تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

ام ادامه داد: پروژه دیگر کشت و صنعت ایساتیس اوراسیا بود که با سرمایه‌گذاری ۱۸ میلیون یورو و اشتغالزایی ۱۴۰ نفر با مشکلاتی خصوصا در زمینه معارض مواجه شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه از کارخانه کاشی و سرامیک چینی‌ها نیز با سرمایه‌گذاری ۱۱۰ میلیون یورو یاد کرد که شیوع بیماری کرونا باعث شده تردد سرمایه‌گذاران خارجی آن برای پیگیری ادامه پروژه به تاخیر مواجه شود.

حیدریان با بیان اینکه امسال چند طرح سرمایه‌گذاری خارجی در دست پیگیری است، افزود: این طرح‌ها شامل فرآوری و سورتینگ روده و احشا دام با سرمایه‌گذاری یک میلیون یورو است که اکنون مشکل زمین دارد.

او طرح تولید پنل‌های خورشیدی با سرمایه‌گذاری ۹۲ میلیون یورو و پروژه فروآلیاژ با اعتبار ۱۰ میلیون یورو را از دیگر طرح‌های سرمایه‌گذاری خارجی در دست پیگیری و اقدام در استان دانست.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه با بیان اینکه همه درخواست‌های سرمایه‌گذاری استان باید از طریق سامانه پنجره واحد باشد، از پیگیری برای راه اندازی بخش پیشرفت کنترل پروژه در این سامانه خبر داد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.