سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: از زمان آغاز اجرای طرح ناظران سلامت در زنجان تاکنون ۱۱ هزار و ۷۰۸ نفر از خدمات هلال احمر زنجان بهره‌مند شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، طاهری سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: طرح ملی "ناظران سلامت" پس از پایان طرح "آمران سلامت" در استان زنجان و با هدف کنترل بیماری کرونا در شهرستان‌های زنجان، ماهنشان، طارم، ابهر، ایجرود، خدابنده و خرمدره با مشارکت سه هزار و ۳۵۹ نفر روز در قالب ۵۵۱ تیم از اعضای جوانان هلال احمر آغاز شده است.

او افزود: در طرح ملی "ناظران سلامت" اعضای جوانان داوطلب در هلال احمر با حضور در مناطق مختلف شهری و روستایی به ویژه در معابر، پارک‌ها، فروشگاه ها، ایستگاه‌های تاکسی و اتوبوس و سایر اماکنی که تجمع جمعیت در آن باشد، نسبت به بررسی شرایط بهداشتی و رعایت استاندارد‌های خود مراقبتی ارزیابی لازم را با مشارکت ناظران شبکه بهداشت و درمان علوم پزشکی انجام می‌دهند.

طاهری ادامه داد: طی ۲۶ روز گذشته ناظران سلامت در  استان زنجان برای ۱۱ هزار و ۷۰۸ نفر خدمات ارائه داده اند و در این مدت از ۹ هزار و ۴۶۸ مکان صنفی، مراکز ارائه خدمات مردمی، بانک‌ها، محل‌های تجمع، بازار‌ها و میادین میوه و تره‌بار بازدید به عمل آورده اند.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در طرح ملی "ناظران سلامت" استان زنجان که با مشارکت شبکه بهداشت و درمان و جمعیت هلال احمر در حال اجراست ۵۹۶ نفر از برادران و ۴۴۸ نفر از خواهران عضو جوانان هلال احمر در هفت شهرستان استان زنجان  مشارکت دارند.

طاهری به طرح شهید سردار حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: جمعیت هلال احمر با انعقاد تفاهم نامه‌ای اقدام به همکاری و مشارکت در اجرای طرح‌های مراقب سلامت به منظور مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ به شیوه محله محور و با هدف ارتقای سطح خدمات ترویجی، مراقبتی، حمایتی و نظارتی به اقشار مختلف جامعه در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا کرده است.
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.