مدیر جهادکشاورزی شهرستان جوانرود گفت: طبق بررسی‌های آزمایشگاهی عیار زعفران کشت شده در جوانرود از زعفران قائنات مشهد بالاتر است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حسن ویسی  با اشاره به کشت زعفران در شهرستان جوانرود، اظهار کرد: طبق بررسی‌های آزمایشگاهی عیار زعفران جوانرود در مقایسه با زعفران قائنات بالاتر است.

او با بیان اینکه امسال ۲۳ کیلوگرم زعفران در ۱۶.۵ هکتار مزرعه جوانرود برداشت شده است، افزود: این سطح کشت در سال‌های ۹۷ و ۹۸ به ترتیب ۲.۵ و ۱۰ هکتار بوده است و امسال جهت تشویق کشاورزان و توسعه کشت زعفران ۲۳ تن زعفران در سطح ۶.۵ هکتار به صورت رایگان توزیع شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوانرود گفت: قیمت هر گرم زعفران ۱۰۰ هزار تومان است و عایدی فروش زعفران برای کشاورزان در سال جاری حدود ۴۵۰ میلیون تومان برآورد می‌شود.

ویسی ادامه داد: در حال حاضر کشت پاییزه شهرستان گندم به مساحت هفت هزار و ۵۰۰ هکتار، نخود پاییزه به مساحت ۷۵۰ هکتار و جو به مساحت ۲۳۰ هکتار است.

ویسی بیان  کرد: با توجه به برودت هوا، بارندگی، وزش باد و در مناطق سردسیری همچون شهرستان‌های پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی، سنقر، کنگاور و کرمانشاهبرف در ارتفاعات پیش بینی شده است که این سرما موردنیاز کشت پاییزه بوده و به محصولات زراعی آسیبی نمی‌رساند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوانرود گفت: به کشاورزان توصیه می‌شود که مراقبت‌های لازم را در جهت حفظ ادوات و محصولات کشاورزی را داشته و دما، رطوبت و تهویه‌ی هوا در گلخانه‌ها را با دقت کنترل کنند.
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.