مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: بزودی۲ هزار شغل در حوزه صنایع دستی شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوییه ایجا‌د می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، فریدون فعالی مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان در نشست با فرماندار شهرستان بافت با اشاره به اینکه این شهرستان از ظرفیت خوبی در حوزه گردشگری برخوردار است، گفت: با توجه به این قابلیت‌ها می‌طلبد که بخش خصوصی با همتی مضاعف برای توسعه گردشگری این شهرستان وارد عمل شود.

او اظهار کرد: گردشگری می‌تواند محور توسعه این شهرستان قرار گیرد، زیرا این شهرستان دارای ظرفیت‌هایی همچون اقامتگاه‌های بوم گردی، غار جفریز و طرنگ، پارک‌ملی خبر، بندر گوغر، گردو‌های کهنسال است که می‌تواند گردشگران زیادی را به سوی این شهرستان سوق دهد.

فعالی عنوان کرد: با توجه به حضور بخش خصوصی توانمند در شهرستان بافت برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری نیازمند به طرح و برنامه برای سرمایه گذاری هستیم.

فعالی به راه اندازی طرح گردشگری عشایر در این شهرستان اشاره کرد و گفت: باتوجه به حضور بیش از ۲هزار عشایر در این شهرستان می‌توان گونه‌ای جدید از گردشگری را در این شهرستان راه اندازی کرد.

او گفت: شهرستان بافت در رشته گلیم چهل ماشوله دارای سابقه تاریخی است که با توجه به این موضوع به زودی ۲هزار شغل در رشته‌های دست بافته‌های داری و تراش سنگ‌های قیمتی ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.