فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان کرمان گفت: دوره‌گردی که در ارزوئیه اقدام به خرید و فروش اشیای عتیقه و سکه‌های تاریخی می‌کرد، دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ سید علی حسینی، فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: دوره‌گردی که اقدام به خرید و فروش اشیای عتیقه و سکه‌های تاریخی می‌کرد، دستگیر و به مقامات قضایی تحویل داده شد.

او افزود: براساس گزارش منابع محلی شهرستان ارزوییه، فردی با عنوان انگشتر فروش دوره گرد اقدام به خرید و فروش اشیای عتیقه و سکه تاریخی می‌کرد که کارکنان حوزه حفاظتی این شهرستان با آگاهی از این موضوع و یکسری تمهیدات اطلاعاتی متهم را دستگیر و به مقامات قضایی تحویل  دادند.

سرهنگ حسینی بیان کرد: در عملیات مذکور، ۱۸ سکه تاریخی، ۱۰ عدد مهره مرجانی، یک عدد حلقه از جنس مفرغ و یک عدد مجسمه به شکل انسان از جنس برنج کشف و ضبط شده است.

او به همکاری شایسته نیروی انتظامی با نیرو‌های یگان حفاظت شهرستان ارزوییه اشاره کرد و گفت: باید با تعامل هر چه بیشتر با برخی از دستگاه‌های ذیربط و همچنین نیروی انتظامی برنامه‌های پیشگیرانه برای وقوع جرایم در زمینه میراث‌فرهنگی در دستور کار قرار گیرد.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان تصریح کرد: نیرو‌های یگان حفاظت این اداره کل با همکاری نیرو‌های امنیتی و انتظامی به صورت ۲۴ ساعته از تمامی اماکن تاریخی و محوطه‌های باستانی سطح استان کرمان مراقبت می‌کنند.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار