مدیر کل تعزیرات حکومتی گلستان گفت:قاچاقچی انواع سیگار به جزای نقدی و ضبط کالا محکوم شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، نجف زاده مدیر کل تعزیرات حکومتی گلستان گفت: پلیس انتظامی شهرستان بندر ترکمن شخصی را که در حال حمل ۴۵۷ باکس انواع سیگار با یک دستگاه خودرو سواری بود دستگیر کرد و گزارش مربوطه به تعزیرات حکومتی شهرستان ارسال شد.

نجف زاده گفت: پرونده مذکور در تعزیرات حکومتی رسیدگی و از آنجایی که خرید و فروش، حمل و نگهداری محصولات دخانی بدون اخذ مجوز و رعایت نکردن تشریفات قانونی تخلف است شعبه رسیدگی کننده، متهم را احضار کرد.

او گفت:پس از رسیدگی‌های قانونی لازم و احراز وقوع تخلف بر اساس همه شواهد وقرائن موجود، شخص متخلف به استناد تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا وارز ضمن ضبط کالای مکشوفه به نفع دولت به پرداخت ۳۸۶ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شد.

عضو شورای قضائی استان افزود: خرید و فروش انواع سیگار ومحصولات دخانی بدون اخذ مجوز از سازمان صمت ودخانیات ورعایت نکردن تشریفات قانونی تخلف محسوب می‌شود.

او گفت: همه حمل کنندگان محصولات دخانی به شکل تجاری موظف هستند پیش از حمل محصولات دخانی سند حمل صادره را از سامانه شرکت حمل و نقل دریافت کنند و درغیر این صورت با افراد متخلف طبق ضوابط قانونی بر خورد می‌شود.

او از شهروندان استان خواست: درصورت مشاهده هرگونه تخلف در زمینه، گرانفروشی، کم فروشی و تقلب، احتکار، قاچاق وخرید وفروش برخلاف ضوابط محصولات دخانی و ... موضوع را به صورت حضوری یا، با تلفن ۱۳۵ ونیز سامانه اینترنتی ۱۳۵ به تعزیرات حکومتی یا با تلفن ۱۲۴ به سازمان صنعت، معدن وتجارت گزارش کنند.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.