رئیس‌جمهور آمریکا اخیرا فرمان اجرایی حکم عفوِ عاملان «کشتار میدان نسور» بغداد را صادر کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی مقاومت اسلامی نُجَباء، چهار تن از کهنه سربازان آمریکایی شاغل در شرکت امنیتی خصوصی "بلک واتر" که در سال ۲۰۰۷ و در ماجرای معروف به "کشتار میدان نسور" بغداد محکوم شده بودند، از جمله مشمولان احتمالا آخرین فرمان عفو ریاست جمهوریِ دونالد ترامپ بودند.

کاخ سفید پس از عفو این مجرمان اعلام کرد: آن‌ها سابقه‌ای طولانی درخدمت به ملت داشته‌اند!

این چهار مزدور شرکت بلک واتر در سپتامبر سال ۲۰۰۷ و هنگام اسکورت یک گروه از کارکنان دیپلماتیک آمریکایی در میدان نسور بغداد به روی غیرنظامیان آتش گشودند و دست‌کم ۱۴ نفر را به قتل رساندند.

دادگستری ایالات متحده پس از چند محاکمه و اعاده دادرسی و فرجام‌خواهی، نیکلاس سلاتر را به جرم قتل عمد به حبس ابد و سه همراه او را به ۳۰ سال زندان محکوم کرد.

مجرمان این پرونده، از همان آغاز کار اتهام قتل عمد و قتل غیرعمد را درباره خود پذیرفته، اما مدعی شده بودند که در شرایط ویژه و برای دفاع از خود غیرنظامیان را به رگبار بسته‌اند.

در سال‌های اخیر گزارش‌های متعددی درباره لابی حامیان این مجرمان برای عفو آن‌ها منتشر شده بود.

رسوایی کشتار میدان نسور بغداد، حساسیت افکار عمومی جهانی نسبت به استفاده ارتش آمریکا از شرکت‌های خصوصی و سربازان مزدور را در سراسر جهان برانگیخت.

اقدام ترامپ در عفو متهمان این جنایت نیز انتقاد بسیاری از جمله مقامات و گروه‌های عراقی را به دنبال داشت.

وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای این تصمیم رئیس جمهور آمریکا را مغایر با ارزش‌های انسانی و حقوق بشر اعلام و آن را محکوم کرد.

گردان‌های حزب‌الله عراق نیز در بیانیه‌ای اعلام کردند دولت شرارت همچنان به سبک شمردن و بی‌احترامی به کرامت ملت ما ادامه می‌دهد. این گردان‌ها اقدام ترامپ را مجرمانه و ظالمانه دانستند.

یک عضو پارلمان عراق نیز اعلام کرد اقدام ترامپ در صدور عفو برای افرادی که به کشتار عراقی‌ها متهم هستند، یک رسوایی بزرگ محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Bm1
۱۲:۵۷ ۰۵ دی ۱۳۹۹
حزب‌الله عراق باید خود حکم تقاص را صادر و اجرا کند ... اگر یکبار از آمریکا انتقام درست و حسابی گرفته شود حساب کار دستشان می‌آید
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۷:۴۳ ۰۵ دی ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
تنها راه انتقام از شخص ترامپ ملعون تروریست و پمپئوی ملعون تروریست و نتانیاهوی ملعون تروریست و دیگر جنایتکاران قاتلین فراری ملعونین تروریستهایی سفاکین خبیث منحوس که دستشان بخون افراد بیگاناهان مظلومان آلوده شده و غیر قابل دست رسی برای مومنین مسلمین جهان اسلام ناب محمدی ص هستند این است که حکومتهای اسلامی از ثروت بیکران بیت المال مسلمین استفاده کنند و برای به اشد مجازات رساندن کیفری این ملعونین جایزه نقدی بسیار خوبی تعیین کنند در جهان که هر گروهی یا هر فردی بتواند این ملعوننین شیطان صفتها رو نابود کنند در کشور خودشون یا هرجای دیگر جهان و مستند واقعیی از عملیاتشون بیاورد جایزه پولی نقدی بسیار ارزنده و قابل توجهی در سطح بین المللی دریافت خواهد کرد به یک ماه نمی کشه همگیشون رو به درک جهنم اسفل سافلین زباله دان تاریخ بشریت میرزنشون جایزه بگیرهای جهان
دوران بزن در رویی گذشته باید انتقام خونهای به ناحق ریخته شده مظلومان رو پس دهید ملعونین سفاکین خبیث .
والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۷ ۰۴ دی ۱۳۹۹
کسی که به جهنم می رود به دنبال دوستی برای خود می باشد . ترامپ چرا تلاش می کند که یک دوره هم در کاخ سفید باشد ؟ چون از عواقب کارهای غیر قانونی و احمقانه ای برای که به امریکا کرد . ضررش بیشتر به مردم امریکا و به نفع یک درصد از جمعیتی که گرداندگان سیاست غلط آن هستند ، منجر شده است . و مردم رفتار زشت و ستمگری آنان را می بینند و اعتراض می کنند و در نهایت ترامپ نالایق و دور از شرف شکست خورد به خاطر همین از انتقام سخت مردم ایران و عراق و کشورهایی که در آنان ستم کرده است می ترسد . و از خدا می خواهیم که حتی دشمنان ما را از احمق ها قرار ندهد . انتقام سختی در راه است . و به وقتش انشاالله از درون خود و از بیرون خواهد دید.
آخرین اخبار