مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه، از آمادگی تمام دستگاه‌های ذی ربط استان برای مقابله با مخاطرات طبیعی فصل سرما خبرداد و گفت : امیدواریم که زمستانی ایمن و کم خطر را برای مردم رقم بزنیم.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، جلیل بالایی مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت : تمام دستگاه‌های اجرایی بویژه ادارات خدمت رسان در حوزه‌های فوریت ها، امداد و نجات، آب، برق، گاز، تلفن، راهداری و امنیت جاده‌ای با ظرفیت کامل در آمادگی کامل به سر می‌برند.

او با اشاره به سازماندهی هزار و ۲۴۰ نفر نیروی آماده به کار در بخش‌های مختلف خدمات رسانی، از بکارگیری ۵۹ دستگاه خودرو سنگین، ۲۱۴ دستگاه خودرو سبک، فعال سازی ۲۱ پایگاه امدادی، ۱۵ پایگاه اسکان اضطراری و ۴۱ ایستگاه شهری در طرح زمستانی خبر داد.

بالایی از حضور ۶۰ تیم گشت پلیس و ۱۰ تیم ثابت در گردنه‌های محور استان در راستای پیشگیری و برای اقدامات به موقع را ضامن امنیت سفر برون شهری دانست و افزود: حضور همیشگی پلیس در میان مردم باعث دلگرمی و آرامش جامعه می‌شود.

او از آمادگی ۶۲ پایگاه اورژانس جاده‌ای با ۱۴۶ دستگاه آمبولانس و ۲ فروند بالگرد خبر داد و افزود: در دسترس بودن کادر فوریت‌ها باعث حضور به موقع در محل حادثه و کاهش مرگ و میر می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه از آمادگی شهرداری‌ها در مدیریت امور شهر و نیز همکاری دستگاه‌های اصلی خدمات رسان همانند شرکت‌های توزیع برق، گاز، مخابرات و پخش فرآورده‌های نفتی از استقرار تیم‌های مدیریتی و بازدید از ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز خبر داد و ادامه داد: ۱۲ دستگاه مولد برق برای شرایط اضطراری آماده کار می‌باشد.

بالایی، مدیریت بحران «جامعه محور» حول مشارکت و همراهی مردم در خود مدیریتی و خود مراقبتی را عامل اصلی کاهش خطر دانست و گفت: امیدواریم مردم با توجه بیشتر به توصیه‌ها و هشدار‌ها که در فصل زمستان داده می‌شود شاهد زمستانی ایمن باشیم.

او آسیب‌های انسانی را در فصل زمستان در ۲ بخش تصادفات جاده‌ای ناشی از رعایت نکردن مقررات توسط رانندگان و نیز رعایت نکردن اصول ایمنی در گازکشی و وسایل گاز سوز دانست و از مردم استان خواست برای جلوگیری از مصیبت و فوت هموطنان به ایمنی خودرو و رانندگی ایمن و نیز استاندارد سازی وسایل گازسوز توجه کنند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.