هر شهر یک خیابان یا میدان به نام پرستار خواهد داشت

استاندار کرمانشاه گفت: طی دستورالعملی از همه شهرداران استان خواهیم خواست تا در هر شهر یک خیابان یا میدان به نام پرستار نامگذاری شود .

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه با اشاره به فداکاری پرستاران در مقابله با بیماری کرونا، گفت : به پاس خدمات و به منظور قدردانی از زحمات این قشر ایثارگر، در هر شهر استان یک خیابان یا میدان به نام پرستار نامگذاری می‌شود.

او با تاکید براینکه نام انسان‌های فداکار همواره در تاریخ ماندگار خواهد بود، گفت : تاریخ همیشه افراد اثرگذار را به نسل‌های آینده معرفی می‌کند و نام این افراد ماندگار خواهد بود.

او پرستاران را به انسان‌هایی تشبیه کرد که در میدان مین مشغول خدمت رسانی هستند و افزود: در چنین شرایطی پرستاران علاوه بر اینکه به افرادی که روی مین می‌روند و آسیب می‌بینند خدمت رسانی می‌کنند، این احتمال وجود دارد که هرلحظه خود آن‌ها نیز روی مین بروند.

استاندار کرمانشاه افزود: پرستاران از جان خود می‌گذرند و ایثار می‌کنند تا جان مردم را نجات دهند. پرستاران در کنار اینکه به مسائل درمانی بیماران توجه دارند، از نظر روحی و روانی هم هوای بیمارانشان را دارند و اینگونه ایثارگری هایشان مضاعف می‌شود و الگویی برای جامعه می‌شوند.

او از پرستاران به عنوان الگو‌های ایثار و از خودگذشتگی در جامعه یاد کرد و ادامه داد: اواخر پارسال پس از شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی ایشان نماد ملی و مقاومت مردم ایران شدند وبعد از آن با شیوع بیماری کرونا پرستاران نیز با فداکاری و از جان گذشتگی‌هایی که داشتند، به نماد و الگوی ایثارگری در جامعه تبدیل شدند.

بازوند با دعوت مردم به رعایت دستورالعمل های بهداشتی به منظور قطع زنجیره انتقال کرونا، اظهار کرد: هرچند مسئولین با سخنرانی بصورت مکرر به مردم تاکید می‌کنند که دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند، اما پرستاران با عمل از مردم این درخواست را اعلام می‌کنند و همه ما باید برای کمک به این قشر این دستورالعمل‌ها را رعایت کنیم.

او با اشاره به نامگذاری روز ولادت حضرت زینب (س) به نام روز پرستار، عنوان کرد: همانگونه که حضرت زینب (س) راوی حماسه کربلا بود، تاریخ هم راوی حماسه پرستاران در مقابله با بیماری کرونا خواهد بود.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: از اسفند پارسال تا به امروز که شیوع بیماری را در کشور داشته ایم، هر روز روز پرستار بوده، چراکه در این مدت مردم هر روز ایثارگری و ازخودگذشتگی پرستاران را دیده اند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار