مسئول بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه گفت : از امروز یک جمعیت ۳۰۰ هزار نفری از افراد پرخطر دارای بیماری زمینه‌ای و سالمندان، یک بار دیگر به صورت حضوری یا تلفنی در راستای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا ویروس غربالگری می‌شوند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،رضا منصوری مسئول بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه گفت : از ابتدای طرح شهید سلیمانی که نزدیک به یک ماه است از این طرح می‌گذرد، شاهد کاهش بسیار چشمگیری و اعجاب‌انگیزی در تمامی آمار و شاخص‌های مربوط به بیماری کووید ۱۹ در استان بوده‌ایم.

او گفت : علی‌رغم اینکه در طرح شهید سلیمانی قرار بر این بود که در یک ماهه اول تقریبا ۳۰ درصد و طی سه ماهه ۹۰ درصد کاهش آمار فوتی و بستری را داشته باشیم، خوشبختانه تا به امروز ما در بعضی از شاخص‌ها تا ۷۰ درصد کاهش آمار داشته‌ایم.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه افزود: آمار بستری‌های کرونایی استان که در اواخر آبان‌ماه به یک‌هزار و ۲۶۰ نفر رسیده بود، الان به یک‌ششم این تعداد یعنی به حدود ۲۲۰ نفر کاهش یافته و آمار فوتی‌ها هم کاهش چشمگیری داشته است و این نتیجه با همکار‌ی خوب مردم با این طرح است.

او افزود: در این طرح افرادی که پی‌سی‌آر مثبت می‌شوند با مراجعه حضوری به منازل آن‌ها یا به صورت تلفنی مشکلات آن‌ها در زمینه درمانی و معیشتی رسیدگی می‌شود.

منصوری ادامه داد: این طرح با تفاهمنامه وزارت بهداشت و سازمان بسیج برای در ۲۰ آبان‌ماه بریا یک بازده چهار تا ۶ ماهه تعریف شده که قاعدتا تا اردیبهشت‌ماه باید ادامه داشته باشد، ولی اگر تا اردیبهشت‌ماه به حد و مرز در نظر گرفته نرسیم و آمار‌ها کاهش نیابد، امکان دارد در سال آینده هم تمدید شود.

او از انجام غربالگری کرونا برای ۳۰۰ هزار بیمار پرخطر و زمینه‌ای استان خبر داد و گفت: از امروز یک جمعیت ۳۰۰ هزار نفری از افراد پرخطر دارای بیماری زمینه‌ای و سالمندان، یک بار دیگر به صورت حضوری یا تلفنی در راستای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا ویروس غربالگری می‌شوند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.