در نشست مشترک استاندار کرمان با نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان، زمینه‌های همکاری مشترکِ دو استان در بخش‌های مختلف مطرح و بررسی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، نشست مشترک علی زینی وند استاندار کرمان با آیت الله محامی نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان و هیئت همراه، حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، معاونان استاندار و جمعی از مسئولان، امروز در محل استانداری کرمان برگزار و زمینه‌های همکاری مشترک استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان در بخش‌های فرهنگی، اقتصادی و امنیتی مطرح شد.

علی زینی وند استاندار کرمان در این نشست با اشاره به تنوع قومیتی، مذهبی و فرهنگی و فضای آرام و هماهنگ اجرایی در دو استان سیستان و بلوچستان و کرمان گفت: با وجود این سلایق و تنوع ها، هماهنگی در پیشبرد کار‌ها وجود دارد.

او بر سرمایه گذاری‌های مشترک با هدف گسترش همکاری‌های اقتصادی، فرهنگی و کمک به افزایش صادرات استان با استفاده از ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان تاکید کرد.

زینی وند با مهم خواندن گسترش تعاملات اقتصادی، اتصال تجارت و اقتصاد کرمان با چابهار و مرز‌های صادراتی را از برنامه‌های محوری خود در استان عنوان کرد.

آیت الله مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان و نماینده، ولی فقیه در امور اهل سنت در این نشست بر توجه به شناخت و استفاده از توانمندی قومیتی تاکید و آن را وحدت بخش توصیف کرد و گفت: تنوع قومیتی و فرهنگی، رنگین کمان همدلی است.

او سیستان و بلوچستان را دارای ظرفیت‌های بی شمار دانست و خواستار سرمایه گذاری در حوزه‌های مختلف این استان شد و افزود: طرح‌های توسعه‌ای باید پیوست فرهنگی داشته باشند.

محامی، رشد علمی و فرهنگی و اقتصادی را از ارکان امنیت پایدار عنوان کرد و پیشنهاد داد تا مسائل مشترک دو استان در قالب کارگروه‌هایی بررسی و زمینه جلب سرمایه‌گذاران مشترک فراهم شود.

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان، هدف از سفر چند روزه خود به استان کرمان را شناخت بیشتر ظرفیت ها، استفاده از تجربیات و بررسی نقاط مشترک و زمینه‌های همکاری بین دو استان همسایه بیان کرد.

او گفت: مسائل مشترک فراوانی در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، نظامی و ... بین دو استان سیستان و بلوچستان وجود دارد که نیازمند برنامه ریزی و همکاری مستمر و ادامه دار است.

آیت الله محامی، سیستان و بلوچستان را دارای ظرفیت‌های بی شمار دانست و اظهار داشت: سرمایه گذاری‌های مشترک در سیستان و بلوچستان با توجه به موقعیت جغرافیایی و همچنین مرز آبی و خاکی با کشور‌های همسایه می‌تواند آثار و برکات فراوانی داشته باشد.

او تصریح کرد: در برخی موارد برخورد‌های سلیقه‌ای باعث ایجاد آسیب‌های فراوانی شده که نیاز است فارغ از هر نگاه قومی و قبیله‌ای به فرهنگ ایران و اسلامی توجه ویژه شود و با دیگر ادیان و دیگر فرهنگ‌ها تعامل داشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز نشست امروز را سرآغاز گسترش همکاری‌های موثر بین دو استان و آن را ضروری دانست.

او با بیان اینکه استان کرمان دارای چهره‌های فرهیخته و ارزشمند ملی در جریان انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و حوزه‌های مختلف نظام است، تصریح کرد: اکنون نیز اندیشه‌ها و اقدامات سردار شهید سلیمانی که با اخلاص در عمل خود مفتخر به دریافت نشان لیاقت از رهبر معظم انقلاب شدند، به عنوان یک مکتب در جریان است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.