نماینده دادستان عمومی و انقلاب مشهد گفت:حدود ۹هزار میلیارد تومان ارز قاچاق به صورت چمدانی از کشور خارج شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمود صفری نماینده دادستان عمومی و انقلاب مشهد در نشست خبری گفت: در یکی از بزرگترین پرونده‌های فساد ارزی کشور، حدود ۶۷۴میلیون دلار، به صورت چمدانی از کشور خارج شده است که ارزش سه چمدان آخر کشف شده نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان است.

او به آخرین وضعیت پرونده پدیده اشاره کرد و افزود: هم اکنون شرکت پدیده در بورس در حال فعالیت است و ارزش سهام این شرکت، سه برابر شده است. همچنین تعداد سهامداران از ۱۳۰هزار به ۱۷۰ هزار نفر افزایش پیدا کرده که همگی آن‌ها حساب شده و با تحلیل بورسی در حال فعالیت هستند. البته طی این مدت ۲۰هزار نفر هم از جمع سهامداران جدا شدند..

نماینده دادستان عمومی و انقلاب مشهد با بیان اینکه شرکت ابنیه پدیده هم در آستانه ورود به بورس است که بعد از آن بخش زیادی از تمرکز قضائی روی این پرونده کاهش می‌یابد ادامه داد: همچنین عملیات عمرانی هتل پنج ستاره و آپارتمان‌های پدیده هم در حال اجراست و به زودی پیست یخی و فضای نمایشگاهی بزرگ پدیده راه اندازی خواهد شد.

صفری درباره پرونده اعتماد ایرانیان نیز بیان کرد: این مؤسسه حدود ۱۵۰۰سهامدار دارد که عموم آن‌ها از بازنشستگان، ایثارگران و قشر ضعیف جامعه هستند. بخش عمده‌ای از مطالبات این پرونده وصول شده و سود سهام هم طی دو مرحله پارسال و امسال به حساب سهامداران واریز شده است. اموال محکومین و خانواده آن‌ها نیز در حال کارشناسی است و اموال موجود در نهایت به سهامداران خواهد رسید.

بیشتر بخوانید


او درباره مشکلات رسیدگی به این پرونده تصریح کرد: بانک قوامین کفالت رسیدگی به مطالبات سهامداران را بر عهده گرفت، اما به دلیل ادغام در بانک سپه، پرونده به مشکل خورد که در حال رایزنی با مسئولین بانک سپه برای ورود به پرونده هستیم. از طرفی شناسایی اموال منقول و غیر منقول کار دشواری است و دو نفر از محکومان هم در شناسایی اموال خود همکاری لازم را انجام نمی‌دهند و همین کار را سخت کرده است.

مسئول اجرای احکام ویژه پرونده‌های اخلالگران در نظام اقتصادی دادسرای مشهد درباره پرونده هلدینگ آفتاب نیز تاکید کرد: این پرونده درباره جعل مدرک تحصیلی است و حدود یک هفته است که بررسی آن آغاز شده و متأسفانه تعدادی از افراد مشهور هنرمند و سیاسی هم مدرک تحصیلی خود را از این مؤسسه گرفته‌اند.

صفری اظهار کرد: اخلال نظام اقتصادی، جعل مهر وزارت علوم و کلاهبرداری شبکه‌ای از جمله تخلفات این مؤسسه است که ۱۵ نفر در این پرونده به حبس محکوم شده‌اند.

او افزود: دسترسی نداشتن به سرکرده این پرونده که یکی از اتباع خارجی است و ناتوانایی متهمین در پرداخت جزای نقدی از مهمترین مشکلات این پرونده است.

نماینده دادستان عمومی و انقلاب مشهد درباره پرونده پردیسبان نیز گفت: این شرکت حدود هشت هزار سهامدار دارد که بسیاری از آن‌ها اموال خود را فروختند و در آن سرمایه گذاری کردند. سایتی برای ثبت وجوه سهام طراحی شد و سپس اسناد شرکت با وجوه اعلامی مردم تطبیق داده شد. هم اکنون کار تسویه حساب را از ارقام پایین شروع کرده‌ایم و به حدود ۵ هزار نفر به ارزش ۶۱ میلیارد تومان پول پرداخت شده و تا سهام‌های حدود ۱۵۰ میلیونی کار آن انجام شده است..

صفری، شناسایی اموال محکومین را از مهمترین مشکلات این پرونده اعلام کرد و افزود: همه اموال شناسایی شده نیز مشکلاتی از قبیل تصرفات، ممنوع المعامله بودن افراد و پول نداشتن خریداران دارد.

مسئول اجرای احکام ویژه پرونده‌های اخلالگران در نظام اقتصادی دادسرای مشهد، شایعه حضور برخی افراد از دستگاه قضا در پرونده‌های اقتصادی را رد کرد و گفت: یکی از متهمان بعد از قرار وثیقه متواری شد که خوشبختانه با استفاده از وکالت نامه‌ای که به نام پدرش صادر شده در حال رسیدگی به پرونده او هستیم.


انتهای پیام//م. م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار