مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی گفت: حجم بارش‌های زمستانی استان در ماه‌های دی و اسفند امسال به میزان طبیعی و در بهمن ماه کمتر از میزان طبیعی پیش‌بینی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،محسن عراقی‌زاده مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی گفت: میانگین حجم بارندگی در خراسان رضوی در پاییز امسال ۳۵ میلیمتر بود که چهار میلیمتر کمتر از پارسال و دو میلیمتر کمتر از دوره آماری است.

او افزود: پاییز امسال در شهرستان مشهد نیز ۳۸ میلیمتر نزولات آسمانی بارید که ۹ میلیمتر بیشتر از پاییز پارسال و پنج میلیمتر کمتر از دوره آماری بلند مدت است.

مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: میزان بارش فصل پاییز امسال در بیشتر شهرستان‌های این استان کمتر از پارسال بود، اما در مقایسه با دوره آماری بلند مدت بارش بیشتری داشته‌اند.

بیشتر بخوانید


عراقی بیان کرد: امسال بیشترین افزایش میزان بارش پاییز در خراسان رضوی نسبت به پارسال ۴۶ میلیمتر و در دوره آماری ۳۳ میلیمتر بود که در ایستگاه ریوش واقع در جنوب غربی خراسان رضوی ثبت شد.

او تصریح کرد: بیشترین حجم کاهش بارندگی امسال در بین شهرستان‌های خراسان رضوی نسبت به پاییز پارسال نیز از نیشابور با کاهش ۴۰ میلیمتری گزارش شده است.

مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی تاکید کرد: بیشترین میزان کاهش بارش در پاییز امسال نسبت به دوره آماری بلند مدت در ایستگاه کلات واقع در شمال شرق استان به میزان ۳۴ میلیمتر ثبت شد.


انتهای پیام//م. م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.