کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: ریزش باران از عصر شنبه در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی گزارش شده که بیشترین آن در بجستان با ۱۰/۵ میلیمتر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آیدا فاروقی کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: این بارندگی‌ها در شهرستان‌های بجستان، قوچان، سرخس، چناران، مشهد، نیشابور، تربت‌حیدریه، کاشمر، گناباد، تربت‌جام، درگز، فریمان، خواف و تایباد، بردسکن و کلات نادر گزارش شده است.

او افزود: پس از بجستان بیشترین بارش در شهرستانهای خواف و تایباد با حدود هفت میلیمتر بوده است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی میزان بارندگی در مشهد را در این مدت یک و نیم میلیمتر عنوان کرد و ادامه داد: این بارش‌ها تا اواخر وقت امروز بیشتر در نواحی جنوب شرقی خراسان رضوی همراه با تشکیل مه و کاهش میدان دید ادامه دارد.

فاروقی با اشاره به افزایش دمای هوا در خراسان رضوی بیان کرد: بیشینه دمای هوای امروز مشهد پنج درجه سلسیوس پیش‌بینی شده که فردا به ۱۰ درجه خواهد رسید و روز سه‌شنبه یک تا  دو درجه کاهش خواهد داشت.
 
او تصریح کرد: آلاینده‌های جوی روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه این هفته در مشهد و شهر‌های بزرگ و صنعتی خراسان رضوی افزایش خواهد یافت.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی تاکید کرد: قوچان با کمینه دمای هوای دو درجه زیر صفر و داورزن با بیشینه دمای هوای ۱۴ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستانهای خراسان رضوی در ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

فاروقی اظهار کرد: بیشترین شدت وزش باد در این مدت در بردسکن با سرعت ۴۰ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.
 
انتهای پیام//ف.ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.