رئیس پلیس راه استان همدان گفت: بالغ بر ۲۰ درصد رانندگان با نحوه بستن و بازکردن زنجیر چرخ خودرو آشنایی ندارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سرهنگ رضا عزیزی، رئیس پلیس راه استان همدان گفت: برخی از رانندگان زنجیر چرخ را تنها برای جریمه نشدن از سوی پلیس، خریداری و در صندوق عقب خودرو قرار دادند و آشنایی لازم در مورد نحوه بستن زنجیر چرخ را ندارند.

او افزود: این طیف از رانندگان در صورت مواجهه با برف و لغزندگی سطح جاده به علت نداشتن مهارت بستن زنجیرچرخ در برف و سرما گرفتار شده و گاهی مواقع عامل ایجاد راه بندان و ترافیک نیز می‌شوند.

رئیس پلیس راه استان همدان بیان کرد: بنابراین می‌طلبد رانندگان پیش از حرکت چند نوبت اقدام به بستن زنجیر چرخ کنند تا در صورت نیاز توان و مهارت کافی برای استفاده از آن در سطح صاف و لغزنده را داشته باشند.

سرهنگ عزیزی ادامه داد: تاکنون بر اساس بررسی‌های صورت گرفته ۷۰ درصد رانندگان عبوری از جاده‌های کوهستانی و برف گیر این استان زنجیرچرخ به همراه داشتند و ۳۰ درصد این تجهیزات را برای استفاده در زمان لغزندگی جاده تهیه نکردند.
او گفت: در حال حاضر شاهد مه گرفتگی شدید در آزاد راه همدان- ساوه، جاده قدیم همدان - تهران، فامنین تا گردنه دخان هستیم که در این شرایط به هیچ وجه حتی در مکان‌های دارای خط کشی مقطعه نباید سبقت گرفت.

رئیس پلیس راه استان همدان اظهار داشت: همراه داشتن تجهیزات زمستانی، سالم بودن سیستم گرمایشی، برف پاک کن، شیشه شور، لاستیک، چراغ‌ها و پُر بودن ظرفیت باک خودرو پیش از حرکت الزامی است.
سرهنگ عزیزی ادامه داد: طبق دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی ناجا محدودیت‌های کرونایی پیش بینی شده برای تردد و ورود و خروج خودرو‌های دارای شماره انتظامی غیربومی و بومی تا شنبه هفته آینده تمدید شده است.
او از رانندگان خواست با توجه به برف‌گیر و سخت‌گذر بودن جاده‌های همدان و محدودیت‌های پیش بینی شده به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، از سفر‌های غیرضروری پرهیز کنند.
انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.