معاون آبخیزداری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری بابیان اینکه طرح‌های آبخیزداری در ۸۰۷ حوضه آبخیز کشور اجرا می‌شود، گفت: طی ۵۰ سال گذشته بیش از ۳۰ میلیون هکتار آبخیز انجام‌شده است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، پرویز گرشاسبی معاون آبخیزداری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری در بازدید از اولین طرح پژوهشی اجرایی احداث بادشکن‌های کوتاه به روی تپه‌های ماسه‌ایی گرمسار ضمن بیان اینکه برای سال جاری طرح‌های آبخیزداری در ۸۰۷ حوضه آبخیز کشور اجرا می‌شود، ابراز داشت: این میزان وسعت یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار را در بردارد.

او بابیان اینکه طرح‌های آبخیزداری به تقویت پوشش گیاهی، جلوگیری از سیلاب، تقویت سفره‌های زیرزمینی و کاهش فرونشست زمین کمک می‌کند، گفت: با توجه به اهمیت طرح‌های آبخیزداری برای سال جاری ۱۱ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شد.

معاون آبخیزداری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری بابیان اینکه طی ۵۰ سال گذشته بیش از ۳۰ میلیون هکتار آبخیز انجام‌شده است، ابراز داشت: این میزان برای سال جاری ۸۰۰ هکتار از حوضه‌های آبخیز کشور است که روند اجرای این طرح‌ها همچنان تداوم دارد.

گرشاسبی بابیان اینکه تاکنون یک هزار بند خاکی در قالب طرح‌های آبخیزداری ایجادشده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه این طرح‌ها می‌تواند در حفاظت از عرصه‌های طبیعی سهیم باشد لذا اجرای این طرح‌ها در کشور پیگیری می‌شود.

او بابیان اینکه ساخت سازه‌های متعدد مانند سنگ ملات، بند‌های خاکی و عملیات زیستی (تقویت پوشش گیاهی) در کشور انجام می‌شود، افزود: مطالعات طرح‌های آبخیزداری در ۴۲ میلیون هکتار عرصه‌های طبیعی انجام و در ۳۱ میلیون هکتار آن طرح آبخیزداری به انجام رسید که ادامه آن پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.