مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری کرمان، از تعطیلی ۳۰۴ کارگاه نگهداری موقت مواد بازیافتی از ابتدای امسال در کرمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، محمود ایرانمنش مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرمان گفت: تعدادی از انبار‌های نگهداری موقت زباله شهری به‌ شکل غیرمجاز در محدودۀ شهری و نزدیک منازل مسکونی ایجاد شده‌ و زباله‌گرد‌ها در هر ساعتی از شبانه‌روز پسماند‌های خشکِ جمع‌آوری‌شده از داخل زباله‌های شهروندان را به این انبار‌ها منتقل می‌کنند.

او افزود: وجود این انبار‌ها در داخل محدودۀ شهر، غیرمجاز بوده و علاوه بر انتقال انواع بیماری‌ها، موجب آلودگی محیط شهری نیز می‌شود.

ایرانمنش با اشاره به شیوع بیماری کووید ۱۹ و تشدید انتقال این بیماری تصریح کرد: به همین دلیل با ایجاد محدودیت‌های مرحلۀ اول ویروس کرونا، این سازمان با تجمیع تمام نیرو‌ها و امکانات، همگام با سایر نهاد‌های خدمت‌رسان، در جبهۀ اول مبارزه با این بیماری قرار گرفت.

او بیان کرد: همچنین با پیگیری و همکاری فرمانداری کرمان و نیروی انتظامی شهرستان کرمان، کارگاه‌های بازیافت غیرمجاز در داخل محدودۀ شهر و کنار منازل مسکونی، تعطیل و پلمب شد.

ایرانمنش با بیان اینکه از ابتدای امسال در مجموع ۳۰۴ کارگاه متخلف پلمب شده است، گفت: در فاز اول دوران محدودیت کرونایی ۲۰۰ کارگاه و در فاز دوم ۱۰۴ کارگاه پلمب شده است.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرمان اظهار کرد: در محله‌های مختلف خیلی از انبار‌های نگهداری، به‌صورت غیرمجاز مشغول به‌کار بودند که تیم بازرسی سازمان ساماندهی،  این کارگاه‌ها را تخلیه و مشکلات موجود در این زمینه حل شد.

او گفت: تیم بازرسی سازمان ساماندهی مشاغل شهری با بازرسی مکرر و نیز از طریق اطلاعاتی که شهروندان به سامانۀ ۱۳۷ ارسال می‌کنند، اقدامات قانونی لازم را برای تعطیلی این کارگاه‌ها انجام می‌دهد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.