ارتقا کیفی برون داده‌‌های پژوهشی، برنامه‌ اصلی دانشگاه امیرکبیر

معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: ارتقا کیفی برون داد‌های پژوهشی جزو برنامه‌های اصلی دانشگاه است، به همین منظور سیاست‌های تشویقی و حمایتی در نظر گرفته خواهد شد.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین حسینی تودشکی، معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار کرد: با وجود شیوع بیماری کرونا سعی شد که فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه تعطیل نشود و ادامه یابد البته فعالیت‌های آزمایشگاهی به دلیل اینکه نیازمند حضور افراد بود در ابتدای بروز این بیماری با مشکلاتی مواجه بود اما اکنون با برنامه ریزی‌های صورت گرفته تا حد زیادی فعالیت در آزمایشگاه‌ها براساس دستورالعمل‌های بهداشتی دنبال می‌شود.

او افزود: براساس آمار‌های موجود دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حوزه ارجاع به مقالات پیش رفت‌های خوبی نسبت به سال‌های گذشته داشته است که برنامه داریم این رویه همواره رو به رشد باشد.

معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر بیان کرد: توسعه نوآوری از برنامه‌های اصلی دانشگاه بشمار می‌رود و افزایش فعالیت شرکت‌های فناور و نوآور در برج فناوری این دانشگاه است.

حسینی تودشکی اضافه کرد: حدود ۳۰ شرکت فناور و دانش بنیان مستقر در برج فناوری این دانشگاه پس از شیوع بیماری کرونا در راستای مقابله با این بیماری فعالیت می‌کنند که فعالیت این شرکت‌ها در نوروز نیز تعطیل نشد.

او گفت: این شرکت‌ها در حوزه محصولات و خدمات به جامعه پزشکی مانند تولید مواد ضدعفونی کننده غیرالکلی، تجهیزات پزشکی، مشاوره پزشکی، رصد بیماران پس از ترخیص از بیمارستان و آموزش مجازی فعالیت می‌کنند.

معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تصریح کرد: در حال حاضر۲۸۸ واحد فناور در برج فناوری دانشگاه مشغول به فعالیت هستند. نگاه کیفی به برون داده‌های پژوهشی از دیگر برنامه‌های این دانشگاه است که براساس آن بتوانیم اثرگذاری بهتری در سطح بین المللی داشته باشیم که برای دستیابی به این هدف سیاست‌های تشویقی و حمایتی در نظر گرفته شده است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار