سجاد منصوری، نویسنده و کارگردان نمایش «موج»، موج سواری عده‌ای به بهانه دوستی با حاج قاسم را در تئاترش نشان می‌دهد.

سجاد منصوری، کارگردان نمایش "موج" در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ایده نوشتن نمایش خود گفت: سال ۸۴، نمایشی با عنوان «حاج قاسم» را روی صحنه بردم که درباره علاقه جانباز اعصاب و روان به قاسم سلیمانی بود. سال ۹۷ نیز قرار بود، نمایش نامه‌ای با محوریت همان جانباز اعصاب و روان بنویسم که قصد دارد مدافع حرم شود، اما بنا به دلایلی فرصت نوشتن این نمایش نامه فراهم نشد.

وی ادامه داد: یکی از شخصیت‌های نمایش به نام غلام قصد ورود به شورای شهر را دارد. او می‌خواهد به واسطه برادر زن جانبازش با حاج قاسم سلیمانی عکسی بگیرد و از این طریق بتواند رای بیاورد. داستان فیلم بر مبنای تلاش‌های این فرد جلو می‌رود. من همشهری حاج قاسم هستم و هدفم این بود که از حاج قاسم برای دیدن این نمایش دعوت کنم اما اجرای تمرین نمایش مصادف با شهادت وی شد.

این هنرمند در خصوص فرم اجرا و صحنه  این نمایش بیان کرد: فرم اجرای نمایش "موج" رئالیست روایی است و جریان سیال ذهن هم به صورت روایی در آن وجود دارد. صحنه  نمایش در یک خانه و دو اتاق آن روایت می شود. 

وی از تجربه فیلم تئاتر در هفدهمین جشنواره تئاتر مقاومت گفت و ادامه داد: جشنواره تبلیغات خوبی داشت. دبیرخانه ارتباط خوبی با کارگردان و سایر عوامل نمایش برقرار کرد. هرچند چیزی جای تئاتر زنده را در صحنه نمی‌گیرد اما الان که مردم وقت بیشتری را در خانه می‌گذرانند، فیلم تئاتر  روش  خوبی برای آشنایی بیشتر مردم با تئاتر است. 

منصوری درباره مشکل تئاتر ایران گفت: یکی از مشکلات تئاتر ما این است که نمایش نامه هایمان متکی بر نمایش نامه‌های غربی است. بهتر است، نمایش نامه‌هایی با ماهیت ایران و فرهنگ ایرانی بنویسیم. ایرانیزه کردن محتوای نمایش نامه‌ها در قالب روایت مدرن و به روز می‌تواند به تئاتر ما کمک شایانی کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار