نویسنده و کارگردان نمایش «ماهی‌ها فراموش نمی‌کنند» از فرصتی طلایی که جشنواره تئاتر مقاومت در اختیار هنرمندان قرار می‌دهد، گفت.

پریسا دوستی نویسنده و کارگردان نمایش «ماهی‌ها فراموش نمی‌کنند»، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره موضوع نمایش خود گفت: موضوع نمایش من درباره دلتنگی مادران و همسران شهداست؛ آنان کسانی بودند که پشت خط نبرد در دوران دفاع مقدس مبارزه کردند و حتی تا امروز هم در حال مبارزه با دلتنگی و تنهایی خود هستند.

او درباره فرم صحنه نمایش خود بیان کرد: نمایشم صحنه خاصی ندارد؛ همه صحنه‌ها به صورت نمادین آورده شده اند. سعی من این بود که از المان «پاکت نامه» استفاده کنم؛ پاکت نامه‌ای که رزمندگان برای خانواده شان می‌فرستادند. این پاکت نامه یک جا برف می‌شود، جای دیگر برجک دیده بانی و در صحنه‌ای دیگر تبدیل به آب می‌شود.

جشنواره تئاتر مقاومت؛ فرصت نقد آثار نمایشی

کارگردان نمایش «ماهی‌ها فراموش نمی‌کنند» درباره کمک هزینه برای تمرین این نمایش گفت: کمک هزینه در بخش دانشجویی دوازده میلیون تومان است که فعلاً پنج میلیون تومان آن پرداخت شده است.

دوستی درباره نقاط ضعف و قوت هفدهمین جشنواره تئاتر مقاومت اظهار کرد: در شرایط تعطیلی یک ساله تئاتر، مخاطبان از جشنواره راضی بودند. به هر حال بودن فیلم تئاتر جشنواره تئاتر مقاومت بهتر از نبودنش است. وجود کارگاه‌های آموزشی هم بسیار مفید بود و جلسات نقد پس از پخش نمایش، فرصت ارزیابی آثار را فراهم کرد. البته ایراد نقد یک طرفه این است که حالت تعاملی ندارد. در حالت غیر حضوری منتقد یک طرفه حرف می‌زند و گروه نمی‌تواند از خود دفاع کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار