فرماندار بافق گفت: به منظور بهبود عملکرد مدیریت بحران، باید بین اعضای ستاد تعامل و همکاری وجود داشته باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سید مهدی طلایی مقدم، فرماندار شهرستان بافق در نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان با اشاره به اینکه کار مدیریت بحران بر پایه هماهنگی مدیریت گروهی استوار است، تصریح کرد: باید به منظور بهبود عملکرد، بررسی و پیگیری مصوبات و تصمیمات اتخاذ شده همه اعضا ستاد با تعامل و همکاری اقدام کنند.

او بحث آموزش ویژه شهروندان را حائز اهمیت دانست و گفت: آموزش همگانی می‌بایست در راس برنامه‌های ستاد قرار گیرد تا هنگام و پس از وقوع بحران از مخاطرات یا کاهش اثرات آن جلوگیری شود.

طلایی مقدم حادثه اخیر در خط انتقال گاز به شهرستان را یک نوع مانور و تلنگر در سطح شهرستان عنوان کرد و افزود: این حادثه یک اتفاق نادر در سطح کشور و استان یزد بود که با درایت و مدیریت خوب و شایسته دستگاه‌های اجرایی در کمترین زمان جمع بندی شد.

فرماندار بافق، با اشاره به بارندگی‌های اخیر شهرستان بیان کرد: شهردار و مجموعه شهرداری باید در خصوص دفع آب‌های سطحی شهر یک برنامه و طرح اجرا نمایند تا شاهد مشکلات کمتری در این حوزه باشیم.

در ادامه مدیر کل مدیریت بحران استانداری یزد ضمن تقدیر از اعضای ستاد بحران شهرستان در خصوص همدلی و تعامل در برخورد با حوادث اخیر شهرستان گفت: حادثه خبر نمی‌دهد و زمان و مکان خاصی ندارد، پس باید برای مقابله با بحران آمادگی کامل داشته باشیم.

محمد حسین امامی، با اشاره به روند تغییر در الگو‌های هواشناسی در سطح استان گفت: طبق پایش‌های صورت گرفته بارندگی‌های استان کوتاه مدت و از شدت بالایی برخوردار است.

او با اشاره به تمهیدات مهم در خصوص هدایت آب‌های سطحی در سطح شهر به همت شهرداری، یادآور شد: باید تمهیدات لازم در شرایط خاص را با مدیریت بحران و مدیریت شهری پیش بینی کرد، زیرا تقدم پیش بینی خطرات پیش از مقوله پیشگیری حائز اهمیت است.
نشست ستاد بحران شهرستان با حضور مدیر کل مدیریت بحران استانداری، فرماندار شهرستان و اعضای ستاد در محل فرمانداری بافق برگزار شد.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.