به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمدرضا پاکدل مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد در نشست شورای مدیران بخش فاوای استان، با اشاره به تاکید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر پاسخگویی صادقانه به مردم، گفت: ارائه گزارش اقدامات و عملکرد، توجه به درخواستها و پاسخگویی به مردم استان، سرلوحه کار مدیران حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان باشد.
او ضمن تبریک هفدهمین سالروز تاسیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و قدردانی از جهت گیری رگولاتوری برای توسعه اقتصاد دیجیتال و بهبود مستمر ارائه خدمات اپراتورهای ارتباطی به مردم، از خدمات الکترونیکی جدید پستبانک ایران در آستانه بیست و پنجمین سالگرد تأسیس پست بانک ایران تقدیر و بر ارائه حداکثری خدمات ارتباطی، پستی و پست بانک به صورت الکترونیکی و کاهش مراجعه حضوری برای دریافت خدمات تاکید کرد.
پاکدل با اشاره به پایداری ارائه خدمات حوزه ارتباطات در کنار رعایت دستورالعمل های بهداشتی در محدودیتهای اعمال شده از ابتدای ماه جاری، اظهار کرد: نظارت دقیق و بازدیدهای روزانه کارشناسان اداره ICT استان از دفاتر پستی، پیشخوان دولت و خدمات مخابراتی وارتباطی و پایش کیفیت شبکه در استان انجام شده و خوشبختانه مشکلی در ارائه خدمات وجود نداشت.
او با توجه به نیاز ضروری مردم به خدمات ارتباطی در دوران شیوع ویروس کرونا، بر ایجاد بستر نوبت دهی برخط و ارائه خدمات هوشمند در پست و پست بانک تاکید کرد.
پاکدل همچنین با اشاره به ثبت رکورد بی سابقه ۹۶ گیگابیت بر ثانیه اوج مصرف داده در ماه جاری، از برنامه ریزی و پیگیری توسعه زیر ساختها متناسب با افزایش تقاضا از سوی اپراتورهای ارائه دهنده خدمات اینترنت ثابت خبر داد.
برسی وضعیت زیرساختها و خدمات در بارندگیهای اخیر و تدابیر لازم در چارچوب مدیریت بحران حوزه فاوا برای پایداری شبکه ارتباطی و تداوم خدمات در بارشهای پیش رو و شرایط جوی فصل زمستان، از دیگر مباحث این نشست بود.
بر اساس این گزارش، در نهمین نشست سال جاری شورای مدیران حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد، که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، مدیران تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، زیرساخت، مخابرات منطقه، پست، پست بانک، نظام صنفی رایانهای و نمایندگان اپراتورهای تلفن همراه، از اقدامات و برنامههای خود گزارش ارائه دادند.
انتهای پیام/ی