معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه، فضای پیاده‌رو را ملک شخصی کسی نمی‌داند .

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، خسرو عیسائیان معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه، فضای پیاده‌رو را ملک شخصی کسی نمی‌داند و گفت : کسی حق فروش فضای پیاده‌رو را ندارد در صورت گزارش این موضوع حتما برخورد جدی خواهد شد.

او گفت : به استناد تبصره ۶ از ماه ۹۶ قانون شهرداری، اراضی، کوچه‌ها، میدان‌ها، خیابان‌ها و معابر عمومی در محدوده هر شهر ملک عمومی محسوب می‌شود و در مالکیت شهرداری است.

عیسائیان از شناسایی و شناسنامه‌دار کردن دستفروشان شهر خبر داد و افزود: کار‌های مطالعاتی در این راستا صورت گرفته، چون با توجه به بررسی‌ها به عمل آمده دستفروشان دیگری از یگر شهر‌ها وارد کرمانشاه شده و بساط دستفروشی در پیاده‌رو‌های کرمانشاه پهن می‌کنند.

او با بیان اینکه به غریبه‌ها (افرادی که ساکن شهر کرمانشاه نیستند) اجازه دستفروشی نمی‌دهیم، افزود: برنامه داریم که محلی را در ساعات و زمانی مشخص با هماهنگی حمل و نقل، ترافیک و راهنمایی رانندگی در اختیار دستفروشان قرار دهیم تا کاسبی کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه در خصوص پیاده‌رو‌خواری توسط مغازه‌دارن، گفت: بعد از اینکه دستفروشان شناسایی شدند از مغازه‌دارنی که پیاده‌رو را اشغال می‌کنند، جدا می‌شوند در خصوص مغازه‌دارن هم چند ماهی است که تمام موارد قانونی تهیه و تنظیم شده طی چند روز آینده در هر منطقه یک کمیسیون در خصوص برخورد با مغازه‌داران متخلف تشکیل می‌شود.

او ادامه داد: کاسبان و مغازه‌دارن حق ندارند در پیاده‌رو وسایل خود را بچینند و سد معبر کنند با استفاده از این کمیسیون به کسبه‌های متخلف کتبا ابلاغ می‌شود که در مرحله اول جریمه را در پی دارد و اگر مجددا تکرار شود با جمع‌آوری تمامی اقلام با مغازه‌دار برخورد و در صورت تکرار نسبت به پلمب مغازه هم اقدام می‌شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.