مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: سطح زیر کشت گلخانه های استان سمنان با به روز رسانی شیوه های کشاورزی در این استان دو برابر شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،قرائیان مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: سالانه بیش از ۳۵ هزار تن انواع محصولات گلخانه‌ای در بخش انواع گل و گیاه تولید می‌شود.

او  افزود: برداشت محصول در هر هکتار از سطح گلخانه‌ای در مقایسه با زمین زراعی تا ۱۰ برابر است و تقریبا به همین نسبت کاهش ۱۰ برابری مصرف آب را به همراه دارد.

قرائیان گفت: به علت استفاده از دستگاه‌های مدرن، کنترل نور و کاهش تبخیر و تعرق واز طرفی کاهش مصرف کود و سوم شیمیایی و انرژی و دیگر اقلام مصرفی تولیدمحصولات کشاورزی در گلخانه‌ها مقرون به صرفه است.

او اشتغال ۲ هزار نفر در ۴۰۰ گلخانه استان را از مزایای کشت گلخانه‌ای برشمرد و افزود: با اعطای ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات و اخذ پروانه ۳۰۰ گلخانه کوچک مقیاس، تعداد گلخانه‌های استان به ۷۰۰ گلخانه افزایش می‌یابد و سطح زیر کشت هم به ۲۱۰ هکتار خواهد رسید.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گلخانه‌های تولید شاخه گل بریده را از رویکرد‌های اقتصادی مناسب استان سمنان دانست و گفت: ۷۰۰ هزار گل شاخه بریده از بیش از ۱۸۳ هکتار از گلخانه‌های این استان برداشت می‌شود که از این رقم دو هزار تن به ارزش دو میلیون دلار به کشور‌های همسایه، حاشیه دریای خزر و خلیج فارس و روسیه صادر می‌شود.

انتهای پیام / گ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.