نصیری درباره جزئیات برگزاری چهارمین جایزه بازی‌های جدی توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، حامد نصیری معاون پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و دبیر چهارمین جایزه بازی‌های جدی ۱۳۹۹ درباره جزئیات این رویداد اظهار کرد: بازی‌های جدی یک اصطلاح علمی هستند که در دنیا با همین اسم شناخته می‌شوند.

معاون پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای افزود: منظور ما از جدی بودن این است که به جز سرگرمی، یک کار فراتری هم در حوزه بازی‌های رایانه‌ای انجام شود.

او گفت: باتوجه به ماهیت علمی این بازی ها، باید مطالعاتی را در حوزه بازی‌ها انجام دهیم.


بیشتر بخوانید


بازی‌های جدی در چه حوزه‌هایی ساخته می‌شوند؟

نصیری بیان کرد: بازی‌هایی را در حوزه‌های آموزشی؛ مانند نماز، رانندگی، توانبخشی و ... داریم.

معاون پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای افزود: وزن بیشتر ساخت بازی‌های جدی در تهران نیست و ما در سطح کشور قطب‌های مختلفی را داریم که مشغول ساخت بازی‌های جدی هستند.

جزئیات برگزاری چهارمین جایزه بازی‌های جدی/ مشکل تجاری‌سازی بازی‌های رایانه‌ای کجاست؟

او با بیان اینکه ما از چهار سال پیش کار حمایت از این تیم‌های بازی‌ساز را در کشور آغاز کرده‌ایم گفت: تا پایان سال ۹۸، ۳۲ میلیون گیمر در کشور داشتیم که بیشتر آن‌ها در طیف جوان بودند.

نصیری بیان کرد: از این بازی‌های جدی می‌توان برای تبلیغات، فرهنگ سازی، آموزش و درمان استفاده کرد و امسال بسیاری از دستگاه‌ها نیز پای کار آمده‌اند.

معاون پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای افزود: سال اول که رویداد جایزه بازی‌های جدی انجام شد، ۲۵ میلیون تومان جایزه داشتیم و تمام آن توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای پرداخت شد.

مبلغ جایزه بهترین بازی‌ها مشخص شد

او ادامه داد: امسال نزدیک به ۴۰۰ میلیون تومان جایزه را برای بخش‌های مختلف داریم و نزدیک به ۲۰ درصد از میزان جایزه‌ها را خود بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تامین کرده است.

نصیری بیان کرد: در بخش جشنواره چندین مرحله داوری را داریم و بهترین بازی را به عنوان بهترین بازی جدی سال معرفی می‌کنیم. معاون پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای درباره چگونگی برگزاری این رویداد گفت: رویداد به صورت آنلاین برگزار می‌شود. او گفت: مشکلات مختلفی در تجاری سازی بازی‌ها وجود دارد و امیدوارم به زودی توجه خوبی به تجاری سازی آن‌ها شود.

آخرین جزئیات از بازی سفیر عشق

نصیری درباره بازی سفیر عشق بیان کرد: روز گذشته بحث رونمایی از بازی سفیر عشق را داشتیم و این بازی عملا یک بازی جدی مطلق نیست، اما هر بازی را به خاطر آموزش‌هایی که دارد، می‌توان به عنوان یک بازی جدی در نظر گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.