مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گرمه گفت: امسال ۶۰ مجوز فعالیت در بخش مشاغل خانگی و تولید انفرادی صنایع‌دستی در شهرستان صادر و یا تمدید شد.

به‌گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،    مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گرمه گفت : به‌منظور حمایت از فعالان حوزه صنایع‌دستی و ترغیب آنان با هدف افزایش تولیدات، مجوز‌های مشاغل خانگی و تولید کارگاهی و انفرادی صادر می‌شود.

وحید محمودی‌فردبا اشاره به اینکه سراجی سنتی، چرم، دست بافته‌های داری، احجام چوبی و... ازجمله تولیدات صنعتگران و هنرمندان صنایع‌دستی گرمه است، افزود: کلاه کرکی ازجمله صنایع‌دستی مشهور شهرستان است که مهارت بافت آن در فهرست میراث ناملموس به ثبت ملی نیز رسیده است.

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گرمه با بیان اینکه در حال حاضر ۱۵ هنرمند کلاه باف در شهرستان فعال هستند، عنوان کرد: مواد بکار رفته در ساخت کلاه کرکی از مواد طبیعی بوده که ماده اولیه آن را از پشم شتر و بز به دست می‌آورند و آن را بدون دخالت ماشین و فقط با پنج میل چوبی می‌بافند.

شهرستان گرمه در جنوب غربی استان خراسان شمالی قرار گرفته که از شمال به شهرستان مانه و سملقان، از شمال غرب به استان گلستان و از غرب به استان سمنان متصل است.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.