مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: با استفاده از تسهیلات مشاغل خانگی امسال برای ۷۰ نفر در بخش صنایع‌دستی خراسان شمالی اشتغال ایجاد شد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   حبیب یزدان‌پناه مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت : ۷۰ نفر از صنعتگران و هنرمندان صنایع‌دستی استان در رشته‌های چرم، گلیم، معرق، منبت، رودوزی‌های الحاقی و... تسهیلات مشاغل خانگی را دریافت می‌کنند.


بیشتر بخوانید


او افزود : سهم صنایع‌دستی خراسان شمالی از این تسهیلات در سال جاری، هفت میلیارد ریال است که به متقاضیان پرداخت می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی با اشاره به نقش بازاریابی اینترنتی و مجازی در توسعه صنایع‌دستی، افزود: امروز نقش فضای مجازی در بهبود و توسعه کسب‌وکار انکارناپذیر است و هنرمندان و صنعتگران نیز باید برای بازاریابی و فروش تولیدات خود از این ظرفیت بهره ببرند.

او با اشاره به رشد تعداد کارگاه‌های صنایع‌دستی استان، گفت:  از ابتدای امسال تاکنون شاهد راه‌اندازی ۱۳ کارگاه جدید صنایع‌دستی در شهرستان‌های استان بوده‌ایم، درحالی‌که این رقم برای ۱۲ ماه سال گذشته، تعداد دو کارگاه بوده است.

یزدان‌پناه گفت : هم‌اکنون ۶۱ رشته صنایع‌دستی در استان فعال است و بیش از ۱۵ هزار صنعتگر و هنرمند درزمینهٔ تولید این صنایع فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.