مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: گاز بهای مشترکین کم مصرف گاز طبیعی تا سقف الگوی تعیین شده از ابتدای دی ماه امسال با تخفیف ۱۰۰ درصدی محاسبه خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسن افتخاری مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: با توجه به مصوبه اخیر هیأت وزیران، گازبها و کلیه هزینه‌های مرتبط با آن شامل مالیات، عوارض ارزش افزوده و عوارض گازرسانی مشترکین کم مصرف با الگوی تعیین شده در سکونتگاه‌های دایمی شهری و روستایی و همچنین سکونتگاه‌های عشایری از ابتدای دی ماه امسال رایگان است.

او با اشاره به اینکه در این مصوبه آمده گازبهای دیگر مشترکین تا الگوی تعیین شده تغییری نخواهد کرد، افزود: مشترکین با میزان مصرف ماهانه بیش از الگوی مصرف هم شش ماه فرصت دارند تا نسبت به اصلاح رفتار مصرفی و کاهش مصرف گازطبیعی اقدام کنند. در پایان این دوره، بهای گاز آن دسته از مشترکینی که مصرف آنان بیش از الگوی تعیین شده باشد، به پیشنهاد وزارت نفت و تصویب شورای اقتصاد افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی ادامه داد: خراسان رضوی دارای سه اقلیم یک، دو و سه است که الگوی مصرفی گاز طبیعی مشترکین آن باید در هر دوره کمتر از ۲۰۰ مترمکعب باشد. پیش بینی می‌کنیم به طور میانگین و با در نظر گرفتن نحوه مصرف مشترکین در سال گذشته، حدود ۳۰۰ هزار مشترک شهری و روستایی از مزایای این طرح ملی در خراسان رضوی بهره‌مند شوند.
بیشتربخوانید


افتخاری با اشاره به راهکار‌های کاهش مصرف گازطبیعی در بخش خانگی بیان کرد: مصرف روزانه هر مشترک در روز‌های سرد سال به طور متوسط به ۲۰ تا ۲۵ مترمکعب گاز طبیعی می‌رسد که البته این رقم در‌مقایسه با میزان مصرف گازطبیعی دیگر کشور‌های سردسیر جهان رقم بسیار بالایی است. بخاری‌های موجود در بازار به طور میانگین هر ۱۰ ساعت حدود ۶ مترمکعب گاز طبیعی مصرف می‌کنند که می‌توان با خاموش کردن یک بخاری در طول روز، تا ۲۴۰ مترمکعب در مجموع مصرف گاز طبیعی هر دوره صرفه جویی کرد. در سیستم‌های پکیج نیز کاهش دو درجه‌ای دمای محیط می‌تواند موجب صرفه جویی ۶ درصدی گاز‌طبیعی مشترکین می‌شود.


او تصریح کرد: استفاده از پوشش گرم زمستانی در منزل، توجه به برچسب انرژی، عدم استفاده از شومینه به دلیل راندمان و ایمنی پایین، نصب پرده بر روی پنچره‌ها و درب ورودی، خاموش کردن وسائل گرمایشی اتاق‌های بدون استفاده، نصب درزگیر در پنجره‌ها و درب ها، عایق‌بندی لوله‌های آب گرم رادیاتور مرکزی و بستن خروجی کانال‌های کولر در زمستان از راهکار‌های مدیریت و کاهش مصرف گازطبیعی در بخش خانگی در روز‌های سرد است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی تاکید کرد: مشترکین محترم گاز طبیعی می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی www.egas.ir و درج شماره اشتراک خود نسبت به مشاهده میزان مصرف گاز طبیعی خود در سال‌های قبل اقدام نموده و با بکارگیری دستورالعمل‌های گفته شده از مزایایی طرح ملی گازب‌های رایگان برای مشترکین کم مصرف بهره‌مند شوند.
 
انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.