مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: اداره‌های پرمصرف گاز در صورت رعایت نکردن صرفه‌جویی یا دمای مقرر، جریان گاز آنان با هماهنگی استانداری قطع می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسن افتخاری مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: اداره‌های پر مصرف استان در بار نخست، اخطار کتبی و در صورت رعایت نکردن صرفه‌جویی یا دمای مقرر، جریان گاز آنان با هماهنگی استانداری خراسان رضوی قطع می‌شود.

او افزود: بازرسی و پایش دمای محیط اداره‌ها، بانک‌ها و موسسات آموزشی و دانشگاهی خراسان رضوی از نیمه آبان ماه امسال آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی با اشاره به دو دستورالعمل اصلاح الگوی مصرف مشترکان گاز طبیعی و همچنین بخشنامه صرفه جویی مصرف بهینه و ایمن، ادامه داد: ادارات و موسسات دولتی که به این مصوبات توجه نکنند علاوه بر جریمه، باید منتظر قطع جریان گاز طبیعی هم باشند.

افتخاری بیان کرد: مطابق مصوبه هیات وزیران درباره اصلاح الگوی مصرف مشترکان گاز طبیعی در ایام سرد سال، در صورتی که مصرف گاز ساختمان‌های اداری دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده پنج قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۱۳۸۶ از ۸۰ درصد میانگین مصرف آن‌ها در دوره مشابه سال‌های ۹۶ و ۹۷ در میانگین دمای یکسان طول دوره صورت حساب بیشتر شود کل مصرف مشترک مشمول افزایش ۵۰ درصدی با رعایت بند "ب" ماده یک قانون هدفمند کردن یارانه‌ها مصوب ۱۳۸۸ و اصلاحات بعدی آن خواهد شد.

او تصریح کرد: موضوع صرفه جویی مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی هم طی بخشنامه معان اول رییس جمهوری به تمام ادارات و نهاد‌های دولتی استان ابلاغ شده و بر همین اساس شرکت گاز موظف است تا با تشکیل گشت‌های پایش نسبت به کنترل رعایت دمای ادارات و ساختمان‌های دولتی اقدام کند.
 

بیشتر بخوانید


مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی تاکید کرد: آغاز محدودیت‌های کرونایی از ابتدای آذرماه امسال موجب حضور ۵۰ درصدی کارکنان دولتی در شهر‌های با وضعیت قرمز و نارنجی و ارائه خدمات غیرحضوری به شهروندان شده است که باید از این فرصت برای کاهش مصرف گاز طبیعی اداره‌ها و مجموعه‌های دولتی و کمک به تامین و پایداری زنجیره تامین گاز طبیعی در روز‌های سرد استفاده کرد.

افتخاری بیان کرد: رعایت دمای ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی‌گراد در فضا‌های داخلی و بسته و دمای ۱۸ درجه سانتی‌گراد در راهرو‌ها و فضا‌های عمومی سرپوشیده، روشن کردن وسایل گرمایشی یک ساعت قبل از آغاز وقت اداری و خاموش کردن آن‌ها یک ساعت قبل از پایان وقت اداری به صورت محدود در اتاق‌های فعال، خاموش کردن وسایل گرمایشی در روز‌های تعطیل، سرویس و تعمیر دوره‌ای تجهیزات گازسوز از طریق متخصصان مجاز و نصب سامانه پایش هوشمند موتورخانه به منظور افزایش ضریب ایمنی و بازدهی وسایل گازسوز و انجام معاینه فنی موتورخانه‌ها از جمله درخواست‌های شرکت گاز برای مدیریت مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی در بخش اداری است.

 انتهای پیام//ف.ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.