سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام کرد:

کاهش ۴۰ درصدی آمار بستری شدگان مبتلا به کرونا در کشور

سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا از کاهش ۴۰ درصدی آمار بستری شدگان مبتلا به کرونا در بیمارستان های سراسر کشور خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا امروز در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا در رشت گفت: بر اساس آخرین گزارش‌ها ۴۰ درصد از حجم بستری شدگان مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سراسر کشور کم شده است.

او افزود: در بخش تلفات انسانی هم آمار‌ها به زیر ۲۰۰ نفر در روز رسیده است که نشان از کاهش ۵۰ درصدی تلفات در مقایسه با زمان پیک سوم دارد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه در حال حاضر به لحاظ پیشگیری از شیوع کرونا از پیک سوم عبور کرده ایم، اظهار داشت: اکنون ۲۰۵ شهرستان کشور وضعیت نارنجی دارند و ۲۴۳ شهرستان نیز به وضعیت زرد برگشته اند.

رئیسی با اشاره به در پیش بودن فصل زمستان و فرا رسیدن شب یلدا از مردم خواست از برپایی هر گونه مراسم و شب نشینی‌ پرهیز کنند.

او با بیان اینکه در حال حاضر عمده‌ترین عامل ابتلا به بیماری کرونا در کشور، دورهمی‌های خانوادگی است، یادآور شد: اگر برای حفظ پایداری در روند پیشگیری از شیوع کرونا مصمم هستیم باید از هرگونه دورهمی و رفت و آمد‌های خانوادگی در ایام سرد زمستان به ویژه شب یلدا پرهیز کنیم.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا همچنین به تاثیر مطلوب اجرای طرح غربالگری شهید سلیمانی در شناسایی مبتلایان جدید و افراد در معرض تهدید به ویژه سالمندان اشاره و تصریح کرد: یکی از پیامد‌های اجرای این طرح، قطع زنجیره شیوع در بستر شناسایی مبتلایان و ناقلان و زمینه سازی برای قرنطینه و ساماندهی جامعه سالمندان است.

استان گیلان از وضعیت قرمز کرونایی خارج شده است

ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان هم در این نشست گزارشی از روند اجرای طرح غربالگری سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در ۱۶ شهرستان استان ارائه کرد و گفت: در حال حاضر ۷۰ درصد از جمعیت ۲ و نیم میلیون نفری گیلان غربالگری شده اند و تلاش برای تحت پوشش قرار دادن تمامی جمعیت استان ادامه دارد.

او افزود: بر اساس آخرین آمار‌های کرونا، در حال حاضر استان گیلان از وضعیت قرمز خارج شده است و ۱۰ شهرستان نارنجی و ۶ شهرستان فومن، شفت، صومعه سرا، سیاهکل، املش و رضوانشهر در وضعیت زرد قرار دارند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.