سرپرست اداره کل نوسازی مدارس خراسان رضوی گفت: خشت‌گذاری نخستین مدرسه پویش آجر به آجر در روستای گوجگی منطقه تبادکان مشهد انجام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، بابایی سرپرست اداره کل نوسازی مدارس با اشاره به تبریک ولادت بانوی مکرم حضرت زینب از فداکاری جامعه پرستاری تشکر نمود و گفت: این مدرسه ۴ کلاسه بازیربنای ۱۹۸ مترمربع با مبلغی حدود ۱۰ میلیارد ریال در روستای گوجکی ساخت می‌گردد.

او افزود: اهداف و طرح‌های این سازمان اجرای طرح تحولی آجر به آجر است و بر این اساس ساخت فضا‌های آموزشی در استان خراسان رضوی از محل اعتبارات دولتی و خیران مدرسه ساز با جذب حمایت خیران به هر میزان ممکن انجام می‌شود.

سرپرست اداره کل نوسازی مدارس ادامه داد: در این طرح زمینه مشارکت افراد خیّر با هر سطح از توان مالی، در مدرسه‌سازی آغاز شده است و در قالب آن آحاد جامعه با اهدای هزینه خرید یک آجر می‌توانند در امر مدرسه‌سازی سهیم شوند.

بابایی بیان کرد: استاندارد نمودن فضا‌های آموزشی استان کار جهادی است که به همت مجمع خیرین مدرسه ساز، اداره کل نوسازی مدارس و خیرین بزرگوار استان در حال انجام است. نیت و کار خیر همیشه مورد تاکید خداوند متعال بوده و در آیات مختلف قرآن برای انسان‌هایی که در این راه قدم برداشته‌اند درجات رفیع و بالایی درنظر گرفته شده و در همین راستا تکریم و تقدیر از این خیرین نیک اندیش همیشه مورد تاکید است.

افتتاح پروژه های مردمی و مشارکتی

غلامعلی رافتی رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز خراسان رضوی گفت: پروژه‌های مردمی و مشارکتی افتتاح شده در سال ۹۸ (۱۹۷ پروژه با ۶۹۳ کلاس وزیربنای ۸۸۰۰۰ مترمربع) بوده که به عبارتی درهرهفته ۱۳ کلاس درس مردمی ومشارکتی ساخته شده است.
 
او افزود: پروژه‌های مردمی و مشارکتی افتتاح شده در مهر امسال (۱۵۳ پروژه با ۵۵۸ کلاس و ۵۳۰۰۰ متر مربع زیر بنا) بوده و تعداد پروژه‌های مردمی و مشارکتی استثنایی افتتاح شده مهر ماه امسال، ۵ پروژه با ۳۱ کلاس و ۳۶۰۰ متر مربع زیر بنا بوده است.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز خراسان رضوی ادامه داد : مشارکت خیرین مدرسه ساز نسبت به سال گذشته رشد ۱۷۰ درصدی یافته است و خیرین مدرسه ساز راه و مسیری را انتخاب کرده که منجر به روشنگری افراد و در نهایت توسعه و پیشرفت کشور خواهد شد و با ساخت مدارس از جهل و نادانی انسان‌ها جلوگیری کرده و آن‌ها را به مسیر علم و دانش هدایت می‌کنند که این مهم جای تقدیر دارد.
 
انتهای پیام//ا.د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.