سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد مصادف با شب یلدا و پاسداشت آیین‌های کهن اصیل ایرانی، اقدام به بازخوانی و تولید پادکست‌های حاوی محتوای قصه‌های شاهنامه کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،نرگس شالچیان معاون گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: متاسفانه امسال با وجود وضعیت مخاطره‌انگیزی که به دلیل شیوع کرونا همه خانواده‌های ایرانی را درگیر کرده است، تصمیم به اجرای برنامه‌های ویژه به صورت مجازی برای شهروندان مشهدی گرفته‌ایم.

او افزود: در فرهنگ ایران، محفل‌ها، جشن‌های و آیین‌های بسیار زیادی وجود دارد که این جشن‌های رکن اول فرهنگ را در ادبیات ما دارد و این امر به «شاهنامه و شاهنامه خوانی» ختم می‌شود. هزار سال است که مردم ما، فرهنگ خود را با شاهنامه خوانی و برگزاری جشن‌های و رسوم قدیمی حفظ کرده‌اند.

بیشتر بخوانید


این مقام مسئول در شهرداری مشهد با اشاره به محدودیت‌های حاکم ادامه داد: باوجود بیماری کرونا و خطری که سالمندان را بیشتر از سایر گروه‌های جامعه تهدید می‌کند، برگزاری دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه میسر نیست، به همین دلیل ما با بازخوانی پادکست‌های صوتی که به قصه‌های جذاب شاهنامه می‌پردازد، میهمان خانه‌های شهروندان در بلندترین شب سال خواهیم بود.

شالچیان بیان کرد: قصه‌های سیمرغ، اکوان دیو، بهرام چوبین، زال و رودابه، نبرد رستم و رخش با اژد‌ها و چند داستان جذاب دیگر از شاهنامه در قالب پادکست در آدرس https://b۲n.ir/۰۰۱۰۲۶ برای استفاده خانواده‌های ایرانی قرار گرفته است و امیدواریم با پند‌های شاهنامه بازهم بتوانیم از بحران پیش آمده با صبر و استقامت عبور کنیم.


انتهای پیام//م. م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.