رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد گفت: رویداد‌های «جایزه ادبی مشهد» و «نقاشی ملی توس و شاهنامه» با هدف تقویت و برجسته‌سازی هویت و مزیت‌های فرهنگی شهر برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، احسان اصولی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد با اشاره به دستورکار‌های امروز کمیسیون فرهنگی و اجتماعی، گفت: محدودیت‌های پیش آمده بخاطر کرونا موجب تعطیلی و عدم اجرای بسیاری از برنامه‌های فرهنگی شده که پیشتر برای آن‌ها برنامه‌ریزی داشته‌ایم و سازوکار‌های آن هم درنظر گرفته شده بود، این موضوع امروز در جلسه کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت.

او به تشریح رونمایی از پوستر جایزه ادبی مشهد پرداخت و افزود: برگزاری این رویداد در سطح ملی، یکی از مطالبات جدی صاحبنظران، اساتید و پیشکسوتان حوزه ادبیات شهر بوده است؛ برهمین اساس، سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد یک سال روی برگزاری این رویداد متمرکز شد و جوانب مختلف آن را بررسی کرد که سرانجام امروز شاهد رونمایی از پوستر و آغاز کار‌های اجرایی آن هستیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد با بیان اینکه جایزه ادبی مشهد در حوزه‌های مختلف اعم از شعر، داستان کوتاه، نمایش‌نامه نویسی برگزار خواهد شد و هرکدام به نام یکی از شخصیت‌های ادبی منتسب به مشهد و خراسان است، ادامه داد: زبان و ادبیات فارسی یکی از مزیت‌های بی‌بدیل فرهنگی شهر مشهد است و لذا روی این موضوع بعنوان یک مزیت هویتی و فرهنگی تاکید ویژه داشته‌ایم.

اصولی بیان کرد: اقداماتی، چون تاسیس خانه ادبیات و جایزه ادبی مشهد، تکریم شعرا و ادبا و احیای انجمن‌های شعر  از جمله اقداماتی بوده که به همین منظور انجام شده است.

او با اشاره به منعطف بودن زمان‌بندی برگزاری این رویداد، تصریح کرد: کار‌های داوری و فراخوان این رویداد در حال انجام است، ولی تاریخ برگزاری رویداد و اهدای جوایز به دلیل شرایط خاص کنونی حاکم مشخص نیست.
بیشتربخوانید:
 رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد تاکید کرد: در حوزه توس اقدامات عمرانی و توسعه‌ای بی‌نظیری داشته‌ایم و در ارتباط با این بخش، رویداد‌ها و فعالیت‌های فرهنگی نیز ساماندهی شده و در حال اجراست؛ نقاشی ملی با موضوع شاهنامه یکی از همین موضوعات بوده که فراخوان آن نیز صادر شده و نقاشان و هنرمندان علاقه‌مند به این حوزه در سراسر کشور حضور و مشارکت خواهند داشت.

اصولی اظهار کرد: کار‌های نهایی این رویداد پس از جمع‌آوری آثار انجام خواهد شد و افراد برتر نیز معرفی می‌شوند.

او افزود: با برگزاری این رویداد، بانک تصویری از آثار هنری و هنر تجسمی نقاشی در ارتباط با توس و شاهنامه خواهیم داشت که در سطح شهر، اماکن عمومی و نگارخانه‌ها امکان بازتاب آن‌ها وجود دارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد  با اشاره به همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد استان خراسان رضوی در بحث صدور مجوز برنامه‌های مختلف، ادامه داد: شورای شهر مشهد و مدیریت شهری در این بحث هیچ مسئولیتی مستقیمی نداشته و صرفا براساس دغدغه‌مندی و به منظور هدفگذاری‌هایی که برای تقویت هویت شهر و برجسته کردن نقاط قوت و مزیت‌های فرهنگی شهر، دو رویداد مذکور تعریف شده است.
 
انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.