رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای مهاباد گفت: آموزش فنی و حرفه‌ای مهاباد با ارائه ۱۲ پروانه تاسیس، رکورددار تعداد افزایش آموزشگاه در آذربایجان غربی شد.

کریم دوخت رئیس مرکز آموزش  فنی و حرفه‌ای مهاباد در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۲ آموزشگاه فعال در رشته‌های طراحی و دوخت، فناوری اطلاعات و گردشگری، بهداشت ایمنی و مراقبت و زیبایی مشغول به کار هستند و سالیانه با ۱۲۵ هزار نفر ساعت آموزش در جهت اشتغال و مهارت آموزی فعالیت می‌کنند.

او با اشاره به اینکه فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای کلید اشتغال پایدار و رفع بیکاری است، افزود: شیوع کرونا آموزش در آموزشگاه‌های این شهرستان را به ۳۰ درصد کاهش داده است.

کریم دوخت با بیان اینکه همچنین با تاسیس ۱۲ آموزشگاه جدید نیز در این شهرستان موافقت شده است، اضافه کرد: این آموزشگاه‌ها بعد از طی کردن مراحل اداری و اخذ مجوز قانونی در رشته‌های طراحی و دوخت، آشپزی و شیرینی پزی، مراقبت و زیبایی و امور مالی و بازرگانی تجهیز و تاسیس خواهند شد.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای مهاباد گفت:کار آموزانی که دوره‌های مهارتی را در این آموزشگاه‌ها طی نمایند بعد از شرکت در آزمون پایان دوره موفق به اخذ مدرک فنی مهارتی با کد بین المللی خواهند شد.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.