رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی گفت: برای رفع آسیب‌های اجتماعی در کهگیلویه و بویراحمد بودجه اختصاص داده می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، فاطمه قاسم پور رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی در بازدید از شهر دیشموک از اختصاص بودجه با هدف رفع آسیب‌های اجتماعی در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: یکی از برنامه‌های مجلس یازدهم قانون گذاری صحیح و دقیق در همه حوزه‌ها بالاخص در حوزه زنان است.

فاطمه قاسم پور افزود: با هدف شناخت بهتر مسائل اجتماعی به استان کهگیلویه و بویراحمد و منطقه دیشموک سفر کردم.

قاسم پور بیان کرد: برای قانون گذاری و نظارت مستمر نیاز هست تا برنامه ریزی دقیق و صحیحی با شناخت زیست بوم‌های مختلف مدنظر قرار بگیرد.

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی گفت: با سفر به منطقه دیشموک مسائل زنان، خانواده و آسیب‌های اجتماعی و زیرساختی را از نزدیک مشاهده و گفتگو‌های لازم در این زمینه را با مشارکت مسئولان، فعالان حوزه زنان انجام دادیم.

او افزود: پس از گفتگو‌های لازم با فعالان حوزه زنان و ارائه راهکار این اهداف را در مجلس شورای اسلامی پیگیری خواهیم کرد.

قاسم پور بیان کرد: در خصوص مسائل و آسیب‌های اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد، نمایندگان استان به جد پیگیر هستند تا بودجه‌ای را در زمینه آسیب‌های اجتماعی در نظر بگیرند.

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه زنان سرپرست خانوار، زنان بد سرپرست، توسعه مشاغل خانگی و اشتغالزایی به دنبال اختصاص هزینه در بودجه ۱۴۰۰ هستیم تا محرومیت‌های منطقه دیشموک و استان کهگیلویه و بویراحمد برطرف شود.

علیرضا اتابک فرماندار شهرستان کهگیلویه نیز گفت: یکی از پیش فرض‌های اشتغال که خیلی مهم است ایجاد آموزش‌های لازم مهارت آموزی به جامعه هدف است.

علیرضا اتابک افزود: با تشکیل تعاونی‌ها زنان منطقه دیشموک می‌توانند از استعداد‌های خدادادی بهتر بهره ببرند تا آسیب‌های اجتماعی کاهش یابد.

حجت الاسلام علی اکبر راوند امام جمعه دیشموک با اشاره به ترک تحصیل دختران دیشموکی گفت: از رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس خواستار نظارت بر بودجه‌های ارائه شده از طرف سازمان بهزیستی از سال ۱۳۹۸ تاکنون به مراکز مشاوره در خصوص آسیب‌های اجتماعی هستیم.
 
حجت الاسلام علی اکبر راوند افزود: با توجه به عمق محرومیت‌ها مشکلات عدیده‌ای در زمینه فقر، بیکاری و عدم اشتغال مردان و زنان دیشموکی وجود دارد.

او با اشاره به پراکنده بودن ۷۵ روستای بخش دیشموک گفت: برخی از راه‌های روستایی ۶ الی ۷ ماه قطع هست که مشکلاتی را ایجاد می‌کند.
 
انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.