خیران و نهاد‌های فرهنگ‌ساز به عنوان عوامل تسهیل گر می‌توانند نقش مؤثری در کاهش آسیب اعتیاد داشته باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس در نشست هم‌اندیشی با معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس گفت: توسعه فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی با کمک افراد خیر، آینده‌ای روشن و پُرامید را رقم می زند.

سلیمان کرمی اظهار داشت: امروزه اعتیاد و گرایش به سمت مصرف مواد مخدر مهم‌ترین نگرانی مردم محسوب می‌شود.

او، خسارت‌های ناشی از مصرف مواد مخدر را متعدد و جبران‌ناپذیر دانست و افزود: اعتیاد به مواد مخدر و روان‌گردان‌ها، مادر آسیب‌های اجتماعی است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس گفت: استفاده از توان علمی نخبگان، مراکز علمی و شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های پیشگیری، درمان، صیانت و توانمندسازی می‌تواند یک مسیر به‌روز و نو را در این عرصه به وجود بیاورد.

کرمی افزود: از ظرفیت پژوهشی مراکز علمی، صاحب‌نظران و نخبگان در مسائل و آسیب‌های اجتماعی در چرخه ساماندهی معتادان باید بهره گرفت.

او بیان کرد: برای داشتن یک جامعه عاری از اعتیاد از هر نوع طرح و پیشنهاد اصولی و کاربردی استقبال می شود.

کرمی، توانمندی دستگاه قضایی را در حوزه مبارزه با مواد مخدر و کاهش آسیب‌های اجتماعی مهم برشمرد و گفت: نشست‌های تخصصی با مجموعه قضایی به‌ویژه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم می‌تواند تأثیرات بسزایی در جهت رسیدن به اهداف مشترک یعنی مبارزه همه‌جانبه با مواد مخدر و روان‌گردان‌ها داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار