در خراسان جنوبی؛

اختصاص ۶۵۰ میلیون تومان اعتبار پژوهشی به دستگاه‌های اجرایی

مدیر آموزش و پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان‌جنوبی گفت: امسال۶۵۰ میلیون تومان برای انجام ۱۱ اولویت پژوهشی مصوب شورای برنامه ریزی و توسعه استان اختصاص یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، فاطمی مدیر آموزش و پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان‌جنوبی گفت: اعتبارات پژوهشی استان امسال بر اساس بند «ز» تبصره ۹ قانون بودجه سال ۹۹ حدود ۷۵۰ میلیون تومان است که تاکنون ۶۵۰ میلیون تومان آن به ۱۱ اولویت پژوهشی مصوب شورای برنامه ریزی و توسعه استان در بخش‌های کشاورزی و منابع طبیعی، صنعت، تجارت خارجی و گردشگری اختصاص یافته است.

او افزود: احتمال افزایش این مبلغ تا ۱۵۰ میلیون تومان دیگر وجود دارد.

فاطمی عنوان کرد: به استناد ماده ۲ دستورالعمل اجرایی بند «ز» تبصره ۹ قانون بودجه سال ۹۹ کل کشور، یک درصد از اعتبارات هزینه‌ای استان به استثنای فصل‌های یک و ۶ می‌تواند به فعالیت‌های پژوهشی استان اختصاص یابد.

مدیر آموزش و پژوهش‌های توسعه و آینده نگری سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی تاکید کرد: یکی از اولویت‌ها برای انتخاب طرح‌های پژوهشی، انطباق با نیاز‌های استان و رفع مشکلی از منطقه است.


بیشتر بخوانید


او درباره ضمانت اجرایی شدن طرح‌ها گفت: طرح‌های پارسال در حال اتمام است و این پژوهش‌ها مانند یک پایان نامه در اختیار مدیران قرار دارد و برای حل مشکلات به کمک آن‌ها می‌آید، اما چند ماه پس از اتمام طرح‌ها می‌توان از مدیر و دستگاه اجرایی خروجی آن را بررسی کرد.

فاطمی اظهار کرد: توجه مدیران دستگاه‌های اجرایی به امر پژوهش در دستگاه‌ها در بهبود عملکرد دستگاه‌ها تاثیر قابل توجهی خواهد داشت.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار