معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: گوشت مرغ، تخم مرغ و شیر این سه محصول تنظیم بازار باید در استان اصفهان با قیمت مُصوب در بازار عرضه شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حسین ایراندوست معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان بدون اشاره به قیمت مصوب گوشت مرغ، تخم مرغ و شیر افزود: نهاده‌های موردنیاز تولیدکنندگان این محصولات باید ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی در اختیارشان قرار گیرد.

او ادامه داد: گوشت گوسفند، گاو و شترمرغ، خارج از این برنامه است و نظام قیمت‌گذاری ندارد و محصول تولیدی آن‌ها با قیمت تمام شده به بازار عرضه می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان اظهار داشت: امروز هیچ بحثی در باره عرضه گوشت قرمز گاو، گوسفند و شترمرغ با قیمت مُصوب وجود ندارد.

او مساله تنظیم بازار و جایگاه گوشت در سبد غذایی را از عوامل تشکیل دهنده اولویت‌ها در زمینه محصولات دام و طیور اعلام کرد.

ایراندوست گفت: در عین حال که گوشت قرمز دام سبک جزو محصولات تنظیم بازار نیست، اما رصد، نظارت و کنترل دقیق تولید و توزیع آن از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی است.

او خاطرنشان کرد: افزایش قیمت گوشت قرمز ناشی از جو روانی بازار است و دوام ندارد و بطور قطع در روز‌های آینده کاهش می‌یابد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به افزایش قیمت گوشت قرمز گفت: با ساماندهی بازار نهاده‌های دامی و توزیع نهاده‌های یارانه‌ای، قیمت گوشت قرمز در آینده نزدیک کاهش پیدا خواهد کرد.

استان اصفهان با هزار و ۸۵۰ واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت ۳۶ و نیم میلیون قطعه در هر دوره و تولید سالانه ۲۰۵ هزار تُن طیور، رُتبه دوم کشور در تولید گوشت مرغ را به خود اختصاص داده است.

اصفهان دارای بیش از هفت میلیون و ۸۰۰ هزار راس انواع دام است که این استان را به یکی از قُطب‌های تولید فرآورده‌های دامی در کشور تبدیل کرده است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.