پژوهشگر تاریخ معاصر گفت: مشکلاتی که به واسطه سوءمدیریت در کشور ایجاد می‌شود قابل بخشش نیست و دولت‌ها باید در قبال عملکرد خود پاسخگو باشند.

به گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در ادامه سلسله جلسات کمیته جوانان جامعه اسلامی مدیران جلسه اخیر این کمیته با موضوع ارزیابی «دلایل شکست سیاست خارجی دولت دوازدهم» در رسیدن به اهداف مورد نظر خود با حضورکامران غضنفری برگزار شد.

در این جلسه دکتر غضنفری پژوهشگر تاریخ معاصر با اشاره به ریشه اشتباهات صورت گرفته در رابطه با سیاست خارجی دولت گفت: در طول دولت‌های مختلف پس از انقلاب، دوره‌های مختلفی در جهت تنش زدایی با غرب طی شد و می‌توان با قاطعیت اعلام کرد که نتیجه حاصل از تمام مسامحه‌های صورت گرفته تقریبا هیچ بوده است. به هر ترتیب جمهوری اسلامی ایران با توجه به قدرت ژئوپولیتیکی خود در طول این چهل سال در موضوعات مختلفی مورد مناقشه طرف غربی واقع شده و سیاست دولت‌ها گاهی بر این موضع استوار بوده است که در برخی موارد با ایشان وارد تعامل شود. در واقعیت تلاش بر این بوده در جهت تنش زدایی و بعد عادی سازی روابط اقدام شودکه هیچ کدام به نتیجه نرسید و طرف مقابل به هیچ کدام از تعهدات خود عمل نکرد؛ لذا سوال این است، که با وجود این تجربه‌های گرانقیمت چرا دوباره بر این سیاست اشتباه پافشاری صورت می‌گیرد.

غضنفری افزود: جامعه انتظار دارد که افرادی که داعیه دار تعامل با دنیا هستند و ادعا می‌کنند زبان دنیا را می‌فهمند بدیهیات لازم برای یک توافق بین المللی را رعایت کنند. ما معتقدیم در موضوع برجام حتی تا حد خرید یک خانه، حساسیت‌ها و بدیهیات لازم رعایت نشده است. دلیل این حرف نیز وقایعی است که اتفاق افتاده و ما با وجود سند برجام نتوانستیم حقوق ضایع شده ملتمان را احقاق کنیم. تنها دستاورد برجام افزایش قیمت سکه، خودرو و مسکن و نیازمندی‌های روزمره مردم بود و غیر از این‌ها چیز دیگری نداشته است، زیرا به چرخه اقتصادی کشور ضربه زده است.

این پژوهشگر تاریخ معاصر افزود: متاسفانه با وجود مشکلاتی که از ناحیه تحریم‌ها به کشور تحمیل شده، شاهد سوءمدیریت در بخش‌های مختلف کشور هستیم. در حالی که می‌توان با توجه به ظرفیت‌های داخل کشور بخش مهمی از مشکلات را برطرف کنیم این اهتمام در مدیران کمتر یافت می‌شود. جامعه انتظار دارد در صورتی که دولت به درستی به وظایف خود عمل نمی‌کند، به صورت قانونی با عوامل آن برخورد شود. بسیاری از اهمال کاری‌هایی که صورت می‌گیرد می‌تواند جزء عناوین مجرمانه باشد.

غضنفری گفت: تنها راه برون رفت کشور از وضعیت فعلی روی کار آمدن یک دولت انقلابی است. چرا که با این وضعیت هر روز مشکلات کشور بیشتر می‌شود. ظرفیت‌هایی هم در قانون وجود دارد که در صورتی که دولت ناکارآمد باشد می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. امروز مشکلاتی که به واسطه سوءمدیریت در کشور ایجاد می‌شود قابل بخشش نیست و دولت‌ها باید در قبال عملکرد خود پاسخگو باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار