مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر گفت: ۳۰۰میلیارد ریال اعتبار برای تامین بار مالی بخشودگی سود، کارمزد و جرائم تسهیلات بانکی بهره برداران خسارت دیده بخش کشاورزی این استان اختصاص یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، جهانگیر دهقانی مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر بیان کرد:  مبلغ ۳۰۰میلیارد ریال اعتبار جدید از محل بند خ ماده ۳۳قانون برنامه ششم توسعه کشور به استان تخصیص یافت.

او افزود: این مبلغ با پیگیری‌های صورت گرفته از طریق وزارت جهاد کشاورزی و سازمان مدیریت بحران کشور برای تامین بار مالی بخشودگی سود، کارمزد و جرائم تسهیلات بانکی بهره برداران خسارت دیده بخش کشاورزی که سر رسید آنان در بازه زمانی اول مهر ۱۳۹۶ تا ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ است، به استان بوشهر تعلق گرفته است تا پس از تصویب در کارگروه‌های شهرستانی از طریق بانک‌ها به آن عمل شود.


بیشتر بخوانید


مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر ادامه داد: پیش از این،  ۶۷۷ میلیارد ریال اعتبار در سه مرحله از همین محل به استان تخصیص یافته بود که به طور کامل جذب شد.

دهقانی بیان کرد: امیدواریم با توجه به سیل اخیر، مبلغ اختصاص یافته بتواند برای جبران خسارات وارد آمده به کشاورزان موثر باشد.

براساس بند (خ) ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه، دولت موظف است سود، کارمزد و جریمه وام‌های دریافتی کشاورزان خسارت دیده از حوادث غیر مترقبه را بر عهده بگیرد و به مدت سه سال این وام‌ها را امهال کند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.