معاون سازمان جهاد کشاورزی بوشهر گفت: بیش از ۵۰ درصد مبلغ تسهیلات پرداخت شده در زمینه تولید و اشتغال کشاورزی، مربوط به ۳۱ طرح تولید محصولات گلخانه‌ای است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: ۶۹ طرح در قالب برنامه افزایش تولید و اشتغال در بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی و غذایی استان، هزار و ۲۷ میلیارد ریال تسهیلات بانکی دریافت کرده‌اند.

مهدی اعتمادی افزود: متقاضیان این تسهیلات در زیر بخش‌های مختلف کشاورزی با مراجعه به سامانه یکپارچه تسهیلات اعتباری وزارت جهاد کشاورزی – سیتا - اقدام به ثبت نام و بارگذاری اطلاعات طرح خود کردند.

او ادامه داد: درخواست‌های متقاضیان پس از بررسی در کارگروه برنامه تولید و اشتغال با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مرتبط و بانک‌های عامل معرفی شدند.


بیشتر بخوانید


معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر عنوان کرد: بیش از ۵۰ درصد مبلغ تسهیلات پرداختی مربوط به ۳۱ طرح تولید محصولات گلخانه‌ای است.

اعتمادی گفت: توسعه طرح‌های کشت محصولات گلخانه‌ای با توجه به اهمیت گسترش کشت‌های متراکم، بهینه سازی و افزایش بهره وری تولید با استفاده کارآتر از منابع با ارزش آب و خاک موجب ایجاد اشتغال فرصت‌های شغلی جدید خواهند شد و از اولویت‌های توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی استان است.

او عنوان کرد: با استقبال سرمایه گذاران و بهره برداران بخش کشاورزی در سال‌های اخیر جهش بی سابقه‌ای در گسترش فضای گلخانه‌ای استان ایجاد شده و استان بوشهر در تولید و تامین نشاء سبزی و صیفی مورد نیاز کشت‌های فضای باز، پیشرو است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: رتبه بعدی پرداخت مربوط به تولیدات شیلات و آبزیان با ۱۴ طرح و بیش از ۲۳۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداختی است که با توجه به وجود اراضی مستعد ساحلی و ارزش افزده قابل توجه تولید آبزیان به ویژه پرورش میگو نقش قابل توجهی در افزایش تولید خواهند داشت.

اعتمادی گفت: سایر طرح‌های پرداختی در زیر بخش‌های صنایع تبدیلی و غذایی، تولیدات دامی و خدمات دامپزشکی و توسعه کشت گیاهان دارویی بوده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.