موسی نژاد گفت: در خدمت رسانی به دانش آموزان و دانشجویان نیازمند و سایر جامعه هدف، نیازمند هم افزایی و تعامل با دستگاه‌های دیگر هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ قنبر موسی نژاد مدیر کل کمیته امداد استان ایلام در آیین امضاء تفاهم نامه همکاری با مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان ایلام، گفت: کمیته امداد، دستگاهی است که به صورت چند وجهی و در زمینه‌های گوناگون همچون اشتغال، مسکن، معیشت، آموزش، خدمات اجتماعی و حمایتی و موارد دیگر فعالیت می‌کند و عمده این خدماتی که به نیازمندان ارائه می‌شود پیوست فرهنگی دارند.

او با اشاره به اینکه کمیته امداد استان ایلام هم اکنون به بیش از ۹ هزار دانش آموز و دانشجو خدمت رسانی می‌کند، افزود: در خدمت رسانی به این قشر و سایر جامعه هدف، نیازمند هم افزایی و تعامل با دستگاه‌های دیگر هستیم و در این خصوص استفاده از ظرفیت حوزه‌های علمیه در زمینه‌های آموزشی و فرهنگی از برنامه‌های اصلی این نهاد است.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام به خدمات فرهنگی این نهاد اشاره کرد و ادامه داد:از آنجایی که برنامه توانمندسازی مددجویان بر اساس سه رکن، اشتغال، مسکن و فرهنگی صورت می‌گیرد، امیدواریم همکاری و تعامل با حوزه‌های علمیه و استفاده از توان و ظرفیت قشر طلبه در توانمندسازی فرهنگی خانواده‌ها نقش مهمی داشته باشد.

موسی نژاد مطرح کرد: از آنجا که راه اندازی مراکز نیکوکاری تخصصی با هدف ارائه خدمات ویژه از برنامه‌های مهم کمیته امداد در حوزه مشارکت‌های مردمی است، راه اندازی این مراکز در حوزه‌های علمیه می‌تواند یکی دیگر از زمینه‌های همکاری کمیته امداد و حوزه‌های علمیه استان بر مبنای این تفاهم نامه باشد.

حجت الاسلام احمدی مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان ایلام نیز در این آیین بیان کرد: از آنجایی که خانواده‌های بسیاری از قشر مددجو در معرض آسیب‌های اجتماعی هستند ارائه خدمات فرهنگی به این قشر می‌تواند باعث کاستن از میزان آسیب‌ها شود و حوزه‌های علمیه خواهران استان آماده همکاری در این زمینه هستند.

او به لزوم هماهنگی دستگاه‌های فرهنگی استان در خدمت رسانی به جامعه هدف اشاره کرد و افزود: شرایطی که امروز در جامعه حاکم است کار فرهنگی را دشوارتر کرده است و از آنجایی که اساس تحول در یک کشور با تقویت زیرساخت‌های فرهنگی صورت می‌گیرد، بنابراین تعامل دستگاه‌های فرهنگی در این زمینه ضروری است.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.