مدیر شبکه بهداشت و درمان اسلام آباد غرب گفت : ۷ هزار و ۳۴۲ خانوار در قالب طرح شهید سلیمانی پایش و ۳۴۵ نفر هم برای ویزیت به پزشک معرفی شدند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محمدرضا نادری مدیر شبکه بهداشت و درمان اسلام آباد غرب گفت : خوشبختانه با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و محدودیت‌های عبور و مرور، مرگ و میر بیماران کرونایی ۶۹ درصد و بستر‌ها ۷۵ درصد و تعداد تست‌ها مثبت ۸۱ درصد کاهش یافته است.

او گفت : این آمار‌ها نشان می‌دهد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌ها، استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی می‌توان بیماری کرونا را کنترل کرد، البته این وضعیت شکننده است و اگر رعایت نکنیم دوباره به وضعیت قرمز برمی‌گردیم.

او اشاره هم به اقدامات صورت گرفته در قالب طرح شهید سلیمانی در شهرستان اسلام‌آباد غرب داشت و افزود: ۷ هزار و ۳۴۲ خانوار در قالب این طرح پایش و ۳۷۵ تست هم در محلات انجام و ۳۴۵ نفر هم برای ویزیت به پزشک معرفی شدند.

نادری ادامه داد: در بازدید‌های نظارتی ۳ هزار و ۳۳۲ بازدید با کمک هلال احمر و نیرو‌های بهداشتی صورت گرفت که ۱۴۶ اخطار و ۱۲ پلمب را به دنبال داشت و همچنین تیم‌های حمایتی نیز به ۸۰ خانوار بسته‌های معیشتی تحویل دادند.

او با تاکید بر رعایت سه اصل مهم «شفا» ادامه داد: «شست و شوی دست‌ها، فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک» به عنوان سه اصل اساسی برای پیشگیری از کرونا توصیه می‌شود.

نادری از شهروندان خواست، برای شب یلدا دورهمی و تجمعات خانوادگی نداشته باشند و حضور در مراسمات شادی و عزا را کم کنند تا شاهد پیک چهارم را استان نباشیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.