مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در امور بانوان و خانواده با اشاره به شیوع ویروس کرونا بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی تاکید کرد .

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، پرستو عباسپور مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در امور بانوان و خانواده با اشاره به شیوع ویروس کرونا بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی تاکید کرد و گفت : در این شرایط خانواده‌ها به دورهمی‌های شب یلدا «نه» بگویند و از برپایی هرگونه مراسمی خودداری کنند.

او با اشاره به نقش محوری بانوان در خانواده‌ها، از آنان خواست در شرایط شیوع ویروس کرونا از هرگونه مهمانی گرفتن و برپایی مراسم و جشنی خودداری کنند چرا که بیشترین عامل انتقال ویروس کرونا در نقاط پرتجمع است.

او با بیان اینکه زنان به عنوان پایه‌های اصلی خانواده، محور اساسی سلامتی، رشد، پویایی و اعتلای خانواده و به تبع آن جامعه هستند، افزود: مدیریت و برنامه‌ریزی سلامت خانواده از واکسیناسیون کودکان تا تغذیه نوجوانان، کاهش استرس‌های خانواده و حتی ارایه خدمات به سالمندان را بانوان به عهده دارند.

او ادامه داد: این زنان هستند که می‌توانند با مدیریت صحیح سبک زندگی و فرهنگ سلامت را در خانواده ارتقا بخشند.

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: از طرفی مراسم شب یلدا از دیرباز تا به امروز مورد توجه و اهمیت ایرانیان بوده و همواره یادآور جشن‌ها، دورهمی‌ها و خاطرات خوشی برای همگی است و در بیشتر مواقع بانوان در خانواده‌ها کانون برنامه‌ریزی و هماهنگی چنین برنامه‌هایی بوده‌اند.

عباسپور گفت: این در حالی است که امسال متاسفانه با شیوع ویروس کرونا تعداد بسیار زیادی از هموطنان عزیزمان دغدار شده و یا برخی مجبورند این شب طولانی را در کنار بیمار خود در بیمارستان سپری کنند.

او گفت: از آنجایی که نتایج بسیاری از تحقیقات اخیر نشان دهنده آن است که دورهمی‌ها و تجمع‌های خانوادگی بیشترین نقش را در شیوع و تداوم بیماری کووید ۱۹ دارد لذا جا دارد بانوان سعی کنند برای برگزاری مراسم شب چله امسال به شیوه‌ای متفاوت از سال‌های قبل برنامه‌ریزی کنند.

او افزود: انتظار می‌رود مادران برای ایجاد محیطی شاد و پر از هیجان در خانواده تلاش کنند شبی به یاد ماندنی را برای فرزندان خود رقم بزنند، استفاده از فناوری‌های روز و برگزاری این دورهمی و شب نشینی با اقوام و آشنایان به صورت مجازی می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها باشد.

او گفت: این بار مانند سایر بحران‌ها می توانیم از توانمندی و مدیریت خود استفاده کرده و به این شیوه ضمن رعایت اصول پیشگیری از ابتلا به این بیماری، الگوی تعهد، مسئولیت‌پذیری، وظیفه‌شناسی و رعایت حقوق دیگران برای فرزندانمان باشیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.